درمانگاه پیگیری بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری راه اندازی شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۱۷۸۷۵ تاپ خبر
درمانگاه پیگیری بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری راه اندازی شد

دکتر عاطفه عابدینی عضو هیئت علمی دانشگاه از راه اندازی درمانگاه پیگیری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی،به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر عابدینی فوق تخصص ریه با اشاره به این که بیماران مبتلا به کووید۱۹پس از ترخیص نیاز به پیگیری دارند، گفت: درمانگاه پیگیری بیماران کرونایی با همکاری گروه ریه، داخلی و مرکز تحقیقات پزشکی از راه دور همه روزه در این مرکز دایر است.

 به گفته دکتر عابدینی شایع ترین عضو درگیر در بیماران مبتلا به کرونا ویروس ریه و سیستم تنفسی است و علائم آن از درگیری خفیف تا شدید و ایجاد ذات الریه که نیاز به بستری دارد متغیر است. اما با توجه به نوپدید و ناشناخته بودن علائم ویروس کرونا ممکن است بیماران حتی پس از ترخیص از بیمارستان یا گذراندن دوران حاد در منزل نیز در طول دوران نقاهت هم  از علائم رنج ببرند.

 

مسوول درمانگاه پیگیری بیماران کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد:در این مرکز علاوه بر این که وضعیت سلامتی بیماران به صورت پزشکی از راه دور و از طریق پیامک و اپلیکیشن مورد پیگیری قرار می گیرد. درمانگاه پیگیری بیماران  کووید ۱۹ را نیز با همکاری متخصصان داخلی مرکز و گروه پرستاری راه اندازی شد.

 

وی افزود: این درمانگاه همه روزه از ساعت ۱۱ تا  ۱۴ با رعایت تمامی پروتکل های  بهداشتی به منظور خدمت رسانی به بیماران با سابقه ابتلا به کرونا دایر شده است.

 

به گفته دکتر عابدینی بیماران کرونایی بهبود یافته که دارای شکایت تنفسی جدید، تب، درد سینه یا عدم بهبود علائم گذشته هستند می توانند برای بررسی بیشتر به این درمانگاه مراجعه کنند.

 

وی درخاتمه خاطرنشان کرد: بیماران با سابقه درگیری شدید ریوی که تا حدی عارضه آنها باقی بماند برای بررسی عملکرد ریوی و بهبود تظاهرات رادیولوژیک می توانند به درمانگاه مراجعه کنند.

 


نظر شما :