معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

حذف محدودیت پذیرش طرح‌های دانشجویی/بکارگیری فارغ‌التحصیلان، شرط جذب دانش‌بنیان‌ها

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۶۳۹۹ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه در حوزه دانشجویی، از حذف محدودیت پذیرش طرح‌های پژوهشی دانشجویی، راه‌اندازی کمیته‌های فناوری دانشجویی در دانشکده‌ها و طرحی برای کمک به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان دانشگاه خبر داد.
حذف محدودیت پذیرش طرح‌های دانشجویی/بکارگیری فارغ‌التحصیلان، شرط جذب دانش‌بنیان‌ها

دکتر افشین زرقی در گفت‌وگو با ایسنا دفتار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از کسب رتبه اول تحقیقات دانشجویی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور برای چندمین سال پیاپی خبر داد و گفت: امسال با هدف کمک به ارتقای مقالات و طرح‌های پژوهشی دانشجویی، محدودیت پذیرش طرح حذف شده و تمامی طرح‌ها و مقالات دانشجویی حائز شرایط پذیرش می‌شوند.

وی افزود: البته با هدف کاهش خطاهای پژوهشی کلیه طرح‌ها باید تحت نظر اساتید اجرا شود. در همین راستا و به همین نسبت ظرفیت و سقف مبلغ حمایت مالی از طرح‌های دانشجویی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های فناوری دانشجویی در دانشکده‌ها، گفت: این طرح با هدف تسریع و تسهیل حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم اجرا شده و تا کنون در چندین دانشکده عملیاتی شده است. بر این اساس کمیته‌های فناوری ایده‌های دانشجویان را جمع‌آوری کرده و با کمک مدیریت فناوری و درصورت وجود پتانسیل تبدیل شدن به محصول، آنها را به شتاب‌دهنده‌ها متصل می‌کنیم.

معاون تحقیقات دانشگاه با اشاره به تصویب حدود 300 طرح دانشجویی در سال جاری، گفت:  همچنین در ششماه گذشته از یک طرح فناوری دانشجویی با عنوان "میز تشریح آناتومی" رونمایی شد و همچنین تولید کیت‌های بیوشیمیایی برای تشخیص و شناسایی بیومارکرهای خونی طرح فناورانه دیگریست که در حال اجراست؛ در همین راستا از طرح‌های فناورانه واجد شرایط حمایت بلاعوض خواهیم داشت.

زرقی در پایان با اشاره به سایر اقدامات دانشگاه برای حمایت از تحقیقات دانشجویی و کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشجویان، گفت: به دنبال راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه؛ یکی از شروط جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک، استفاده از فارغ‌التحصیل دانشگاه تعیین شده و بر این مبنا یکی از افتخارات دانشگاه ایجاد بستر فعالیت و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخصوص دانش‌آموختگان مقطع دکتری در پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام


نظر شما :