به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی انجام شد؛

اهدای کتاب در حوزه سلامت سالمندان توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۳۷۹۸۸ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی
معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با ۲۴ آبان ماه و روز، کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه‌ی سلامت سالمندان را به مراکز نگهداری از سالمندان کشور اهدا نمود.
اهدای کتاب در حوزه سلامت سالمندان توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ نازنین بیات، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمندان که می­تواند در دهه­های آینده یکی از بحران‌های پیش­روی بخش سلامت باشد، ماموریت اصلی این واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت­ در حوزه­های آموزشی، پژوهشی، درمانی و کارآفرینی در حوزه سلامت سالمندان و ارائه خدمات تخصصی مرتبط بوده است.

بر همین اساس نازنین بیات نیز بخشی از برنامه‌های سالیانه خود را متمرکز بر تقویت و ارتقای فرهنگ سالمندی قرار داده است. توجه به زمینه سازی برای برنامه­های فرهنگی-اجتماعی مشترک میان دانشگاهیان و فرهیختگان سالمند، تعامل سازنده میان سالمندان و نسل جوان جامعه و آگاهی بخشی نخبگان دانشجویی با مسائل روز مرتبط با سلامت سالمندان از جمله مهمترین محورهای این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

همچنین؛ همسو با طرح ایجاد کتابخانه در مراکز نگهداری از سالمندان که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان بهزیستی کشور و سامانه کتاب فرهیختگان صورت پذیرفته است و نیز با هدف ارتقای سطح سواد سلامت سالمندان مستقر در این مراکز و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب­خوانی طی برنامه­ریزی صورت پذیرفته 500 جلد کتاب با موضوع سلامت سالمندان به مراکز فوق اهداء شد.


نظر شما :