با همکاری جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی،

اولین جشنواره ملی تخصصی شعر قصه عشاق در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۶ کد : ۵۶۲۶۵ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی اخبار دانشگاه
ناصر پروانی، دبیر اولین جشنواره ملی شعر قصه عشاق از برگزاری این جشنواره ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.
اولین جشنواره ملی تخصصی شعر قصه عشاق در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ناصر پروانی دبیر جشنواره ملی شعر قصه عشاق در نشست خبری این جشنواره که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد؛ گفت: اولین جشنواره ملی شعر قصه عشاق توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس همچنین معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین و نهاد مقام معظم رهبری، بین دانشجویان، اساتید هیئت‌علمی و کارکنان تمام دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره شعر قصه عشاق گفت: آثار تار تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه از طریق پیوند Jdsbm.ac.ir/gheseye-oshag قابل دریافت است و در سوم خردادماه اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

ناصر پروانی با بیان اینکه این جشنواره اولین جشنواره تخصصی شعر است اظهار کرد: این جشنواره در دو قالب کلاسیک و شعر سپید نوع نیمایی و ترانه‌ها است که در دو محور اصلی با موضوع ایثار، مقاومت و موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر مقام علمی شهید فخری‌زاده افزود: شهید فخری‌زاده شهید علم و دانش است به همین دلیل جشنواره به نام ایشان مزین شده ‌است. با اینکه حدود سه سال است که جشنواره فخر ایران توسط حوزه هنری برگزار می‌شود، شهدا برای همه مردم ایران هستند و شهید بستر رویش‌های فرهنگی است، به همین دلایل این جشنواره این‌گونه نام‌گذاری شد.

دبیر جشنواره شعر عشاق با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری این جشنواره متشکل از پنج نفر است، گفت: حجت‌الاسلام خدیوی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمیه اسماعیلی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حمید حمزه زاده، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و حسین نظری، مدیر سازمان دانشجویان این واحد جهاددانشگاهی اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره ملی شعر قصه عشاق هستند.

پروانی با اشاره به تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌های حوزه شعر گفت: این جشنواره تخصصی شعر است در جشنواره‌های دیگر ما شاهد حضور آثار در بخش‌هایی از جمله داستان کوتاه و یا دل‌نوشته هستیم؛ اما این جشنواره به‌صورت تخصصی بر روی بحث شعر متمرکز شده است.

وی با اشاره به حضور علی داوودی، رضا عبداللهی و سعید بیابانکی به‌عنوان هیئت داوران این جشنواره افزود: در هر دو دوره آزاد و ایثار و مقاومت در هر سه گروه از شرکت‌کنندگان برگزیدگانی را داریم که برای ۱۲ نفر اول سفر زیارتی به مشهد مقدس به همراه دیپلم افتخار و سیمرغ جشنواره به‌عنوان جایزه در نظر گرفته شده است و برای نفرات دوم و سوم هم جوایز نقدی خوبی در نظر گرفته شده است. همچنین در هر دو دوره آزاد و ایثار و مقاومت در هر سه گروه از شرکت‌کنندگان برگزیدگانی را داریم که برای ۱۲ نفر اول سفر زیارتی به مشهد مقدس به همراه دیپلم افتخار و سیمرغ جشنواره به‌عنوان جایزه در نظر گرفته شده است و برای نفرات دوم و سوم هم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

ناصر پروانی با اشاره به رونمایی از کتاب «گمنام در قله‌ها» در اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: در اختتامیه جشنواره که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و دانشگاهی و خانواده شهید فخری‌زاده برگزار می‌شود از کتاب «گمنام در قله‌ها» برشی تحلیلی از خاطرات ناگفته شهید احمدرضا احدی است رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره شعر قصه عشاق در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی این رویداد ادبی در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل شده است و امیدوارم جشنواره ملی شعر «قصه عشاق» که مزین به نام شهید فخری‌زاده است بتواند در بین دانشجویان شاعر و اهالی ادبیات در دانشگاه‌ها جا بیفتد و در سال‌های آینده شاهد شکوفایی هر چه بیشتر آن‌ها باشیم.


نظر شما :