مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت:

همکاری با جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتقای سلامت جامعه موجب هم‌افزایی است

۲۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۶ کد : ۵۹۵۸۲ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی
دکتر فرشید رضایی در نخستین نشست هم‌افزایی فرهنگی در حوزه‌ی ارتقای سلامت ملی با تمرکز ویژه بر سلامت سالمندی گفت: همکاری با جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتقای سلامت جامعه موجب هم‌افزایی است.
همکاری با جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتقای سلامت جامعه موجب هم‌افزایی است

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، نخستین نشست هم‌افزایی فرهنگی در حوزه‌ی ارتقای سلامت ملی با تمرکز ویژه بر سلامت سالمندی با حضور دکتر حمید حمزه زاده، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیران فرهنگی این واحد و دکتر فرشید رضایی، مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و هیأت همراه در سازمان دانشجویان این واحد جهاددانشگاهی برگزار شد.

دکتر فرشید رضایی در این نشست، ضمن خرسندی به سبب آغاز همکاری در حوزه‌ی سلامت به‌ویژه سلامت سالمندان، بیان کرد: با توجه به ظرفیت مطلوب جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، امکان همکاری برای تربیت سفیران سلامت دانشجویی در این حوزه از سلامت دیده می‌شود.

در ادامه، مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت این مشارکت بین سازمانی در موضوع سلامت سالمندی را امیدبخش دانست و بر ضرورت تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی دقیق‌تر ابعاد همکاری، تأکید کرد.

دکتر حمید حمزه‌زاده با استقبال از فعالیت مشترک فی‌مابین، به پیشینه علمی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه سلامت سالمندی اشاره نمود و به تشریح برخی از برنامه های آتی این واحد در زمینه سلامت سالمندان پرداخت.

رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر ضرورت تشکیل شبکه پایش، پیشگیری و ارتقای سلامت با رویکرد سلامت در دوران سالمندی، در مورد همکاری به‌منظور ارتقای خودمراقبتی سالمندان و آماده‌سازی نسل بعدی سالمند برای حفظ و مراقبت از خود گفت: توجه ویژه به سالمندان در همه عرصه‌های مرتبط با ایشان از ضرورت‌های غیرقابل‌چشم‌پوشی است و مجموعه جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، علاوه بر موضوع سلامت، مسائلی چون توجه به ایجاد و توسعه محیط‌های دوستدار سالمند را در دستور کار برنامه‌های آتی خود قرار داده است و در این زمینه، همکاری مشترک بین وزارت بهداشت و جهاددانشگاهی می‌تواند در موفقیت این برنامه‌ها مؤثر باشد.

از دیگر موضوعاتی که در این نشست موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت، می‌توان به موضوعاتی همچون ظرفیت‌های رسانه‌ای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه سلامت، امکان حضور مؤثر رسانه این واحد در پایگاه آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت وزارت بهداشت، مشارکت در برگزاری اولین جشنواره برترین‌های سلامت سالمندان و... اشاره نمود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقای سلامت جامعه سلامت ارتقای سلامت حوزه سلامت سلامت سالمندی وزارت بهداشت


نظر شما :