همزمان با روز شعر و ادب فارسی؛

مراسم بزرگداشت استاد شهریارتوسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۶۲۴۹۱ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی
مراسم بزرگداشت استاد شهریار، همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئولین و مدیران دانشگاه و جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از شاعران کشور برگزار شد.
مراسم بزرگداشت استاد شهریارتوسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی ضمن تبریک روز شعر و ادب فارسی گفت: شهریار دانشجوی پزشکی بوده و علاوه بر ریشه های قوی که در ادبیات کشور دارد، در حوزه سلامت و پزشکی کشور نیز ریشه دار است. حسی مشترک میان اعضای حوزه سلامت نسبت به شخصیت ممتاز اجتماعی، ادبی و فرهنگی شهریار وجود دارد، به نحوی که وی را به جامعه پزشکی و سلامت کشور متعلق می‌دانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: معتقدیم ریشه اصلی ورود علمی و بست اجتماعی و فرهنگی شهریار و تعالی ادبی او در زمان دانشجویی پزشکی بود و از یک رویداد عاطفی به شعر و ادب به طور عمیق وارد شد. رویدادی که نشأت‌گرفته از احساسات ناب و لطیف دانشجویی ممتاز است.

در ادامه دکتر الهام باقری مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به وجه تسمیه روز شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار گفت: نخ پنهان آن‌چه در جغرافیای ایران ایجاد اتحاد می‌کند، زبان فارسی که استاد شهریار از ترکان پارسی‌گو همواره به آن وفادار بوده است.

وی افزود: استاد شهریار ارادت خود را به‌تمامی شاعران ایرانی از رودکی تا معاصر در منظومه بلند ۴۷۸ بیتی به اثبات رسانده و از این منظر، سالگرد درگذشت او بهترین انتخاب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۹ برای روز شعر و ادب فارسی است.

گفتنی است: این مراسم با شعرخوانی جمعی از شاعران حاضر ادامه یافت.


نظر شما :