نشست اعضای دبیرخانه اولین جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان با شبکه سلامت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

نشست اعضای دبیرخانه اولین جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان با شبکه سلامت سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این سازمان برگزار شد.
نشست اعضای دبیرخانه اولین جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان با شبکه سلامت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط‌ عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نشست، نازنین بیات، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های گذشته این معاونت در برنامه‌های متعدد حوزه فرهنگ سلامت با شبکه سلامت به تشریح یکی از کلان مأموریت‌های این واحد جهاددانشگاهی در حوزه سلامت سالمندی پرداخت.

دبیر اجرایی جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان با اشاره به محورهای اولین جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان اظهار کرد: این جشنواره در سه محور پژوهش و فناوری، کارآفرینی و فرهنگی - هنری در سطح کشور قصد دارد توجه متخصصین حوزه سلامت و آحاد جامعه را به موضوع سلامت سالمندان و فرهنگ آن معطوف نماید.

نازنین بیات با بیان اینکه حضور دانشجویان خوش‌ذوق و باانگیزه در جهاددانشگاهی از نقاط قوت این مجموعه است، گفت: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با برخورداری از بدنه دانشجویی در ساختار خود با نگاهی نو و ویژه برنامه‌های متنوعی با هدف فرهنگ سلامت سالمندان با بهره‌گیری از ابزار هنر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

محمدرضا لک پور، سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: باتوجه‌ به این که جمعیت گروه سالمندان در کشور رو به رشد است و روند رشد آن در سال های پیش رو نیز سرعت بیشتری خواهد داشت، ضرورت توجه ویژه نظام سلامت به مسائل و موضوعات بهداشتی و درمانی مرتبط با سالمندان اهمیت دارد و به همین دایل موضوع سلامت سالمندان به عنوان ماموریت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سوابق درخشان جهاددانشگاهی در کمک به حل مسائل اساسی کشور، اظهار داشت: موضوع سالمندی جمعیت و تلاش جهت کمک به حل مسائل مرتبط با سلامت سالمندان، جزء اولویت های اصلی جهاددانشگاهی است و با همین رویکرد، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی قصد دارد نسبت به برنامه ریزی و ارائه خدمات تخصصی در زمینه سلامت سالمندی در غالب مرکز پایش، پیشگیری و ارتقا سلامت با شعار و هدف توسعه «سالمندی سالم، فعال و خودمراقب» با تمرکز بر سنین میانسالی اقدام نماید.

دبیر علمی بخش پژوهش و فناوری جشنواره، گفت: در این جشنواره به دنبال معرفی آثار منتشر شده مستخرج از فعالیت های پژوهشی مرتبط با سلامت سالمندان در کشور و انتخاب و معرفی برترین آثار در قالب مقاله برتر، پایان نامه برتر و پژوهشگر برتر در این حوزه هستیم.

داوود پیرانی، مدیر ستفای جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهداف بخش نوآوری و کارآفرینی اولین جشنواره ملی برترین های سلامت سالمندان، اظهار کرد: در بخش کارآفرینی به رویکردهای نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایی از جنس استارتاپ‌ها مرتبط با سلامت سالمندان پرداخته‌ایم.

دبیر علمی بخش نوآوری و کارآفرینی جشنواره، با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی موضوع سالمند سالم و فعال در جامعه گفت: حمایت سازمان صداوسیما در ترویج این فرهنگ راه‌گشا بوده و این بخش از جشنواره به دنبال سالمندان خود اشتغال و مستقل است که به‌سلامت خود توجه ویژه دارند.

در ادامه علیرضا بهفر، قائم مقام شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ظرفیت همکاری در فعالیت‌های مختلف در حوزه رسانه و تولید محتوا وجود دارد، تصریح کرد: سلامت سالمندان یکی از اولویت‌های شبکه سلامت است و تولید و پخش برنامه های متعددی در این موضوع تاکنون صورت پذیرفته است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: در قالب‌هایی نظیر مسابقه و برنامه‌های تلویزیونی برای جشنواره هم می‌توان با اخذ مجوزهای لازم پوشش خبری و مراسم افتتاحیه یا اختتامیه تقدیر از برگزیدگان توسط دوربین سلامت صورت پذیرد. 

پرگیر، مدیر تأمین برنامه شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز، با بیان اینکه در کنداکتور برنامه‌های شبکه سلامت آیتم‌های زیادی به سالمندان اختصاص‌یافته اظهار کرد: از تولیدات مبتنی بر استانداردهای صداوسیما که توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه سلامت سالمندان ارائه می شود، همچون گذشته، استقبال می کنیم و پخش آنها را در دستور کار این شبکه قرار خواهیم داد.

گفتنی است؛ این نشست با حضور علیرضا بهفر، قائم‌مقام رئیس شبکه سلامت و دبیر شورای سیاست‌گذاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، پرگیر، مدیر تأمین برنامه شبکه سلامت، نازنین بیات، محمدرضا لک پور و داوود پیرانی، دبیران حوزه های تخصصی اولین جشنواره ملی برترین های سلامت سالمندان که توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، در محل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی جشنواره ملی برترین‌های سلامت سالمندان سلامت سالمندان


نظر شما :