روابط عمومی

تعداد بازدید:۲۷۹۷

روابط‌عمومی به عنوان مهمترین ساز و کار مدیریتی جهاددانشگاهی، نقش مهمی در هماهنگ سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و گسترش ارتباطات درون و برون سازمانی دارد.

روابط‌عمومی جهادددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مطابق با وظایفی که بر طبق اساسنامه جهاددانشگاهی به عهده دارد، تلاش می‌کند همسو با اهداف جهاددانشگاهی و همگام با مأموریت مدیریت کلان در امر توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، به حفظ جایگاه و شأن این واحد جهاددانشگاهی، دفاع از آرمان‌ها و فعالیت‌های آن، روشنگری و تنویر افکار عمومی نسبت به عملکرد و فعالیت‌ها تخصصی و شناخت نیازهای مخاطبین درونی و بیرونی بپردازد.

چشم‌انداز پیشروی روابط‌عمومی جهادداشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی  در بعد برون‌سازمانی برقراری تعامل مطلوب و سازنده با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان‌ها، سازمان‌های فرهنگی، مراکز پژوهشی و آموزشی به‌صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی‌شده و سنجیده جهت تقویت تعامل و گسترش همکاری‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن امکانات و تجارب است.

در بعد درون‌سازمانی روابط‌عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان است و با بهره‌گیری از سازوکارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می‌داند و با پویایی و خلاقیت سعی دارد با بهبود روابط درون‌سازمانی تحرک و نشاط را به‌تمامی سازمان منتقل سازد.

مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی

  • سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و کاربرد شیوه‌های مناسب برای انعکاس اهداف، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی
  • برقراری تعامل مطلوب و سازنده با سازمان‌ها، ادارات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی
  • تقویت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و زمینه‌سازی برای برقراری ارتباطات مناسب‌تر بین آنان و مسئولین
  • ارتباط مستقیم و مستمر با مسئولان و ارائه نظر مشورتی به‌منظور اتخاذ روش‌های اجرایی مطلوب و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی و ارتباطی متناسب
  • مدیریت تارگاه مرکزی و نظارت بر تارگاه­ها
  • برنامه‌ریزی برقراری ارتباط مستمر و هدفمند با اصحاب رسانه در چارچوب سیاست‌های کاری جهاددانشگاهی
  • کنترل و نظارت بر محتوا، شکل و نحوه انتشار اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها در جراید، رسانه‌ها و رویدادها با عنایت به اصول تخصصی اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی
  • برنامه‌ریزی ایجاد یک روابط‌عمومی الکترونیک برای هدایت و مدیریت افکار عمومی
  • بررسی دیدگاه‌ها و سنجش افکار عمومی در چهارچوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله به مسئولان  سازمان
  • حذف کارهای زائد و موازی از وظایف روابط‌عمومی
  • کسب اخبار و اطلاعات مرتبط با وقایع، رویدادها، طرح‌ها و اقدامات جاری و در دستور کار جهاددانشگاهی با هماهنگی مسئولین مربوطه جهت پاسخگویی در مراجع رسمی
  • نظارت بر اجرای کلیه امور مطبوعاتی، سمعی و بصری و رسانه‌ای

 

ارتباط با ما

 

ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو، خیابان شهید اعرابی (طالقانی)، جنب بیمارستان طالقانی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساختمان شماره۲، طبقه دوم

تلفن مستقیم:22419320

تلفن ستاد:22439873