بررسی راهکارهای مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان دانشجویان

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۱۴۲۷۹ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاونت های درمان و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان، طی برگزاری نشستی تخصصی اقدامات اساسی در این زمینه را آغاز کردند.
بررسی راهکارهای مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان دانشجویان

به گزارش ایسنادفتردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمد نوری رئیس اداره سلامت روان و مشاوره امور دانشجویی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی درسومین کمیته هماهنگی مداخله در رفتارهای خود آسیب رسان در دانشجویان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان، اظهار کرد: تلاش در جهت برگزاری تئاتر دانشجویی، پنل تخصصی هنرمندان با حضور سازمان‌های مردم نهاد، بررسی روش‌های درمانی اعتیاد، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور از جمله راهکارهای اجرایی در  افزایش انگیزش و حضور پررنگ تر دانشجویان است.

دکتر مرضیه نوربخش مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان نیز با اشاره به شرایط فعلی وجود سوء‌مصرف در بین دانشجویان، بر لزوم همکاری و درگیر شدن سازمان‌های موثر و تصمیم ساز در این حوزه و همچنین ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه درمان و مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

 شهره سادات میرباقری مسئول واحد مددکاری نیز در این نشست با اشاره به ارجاع رفتارهای خودآسیب رسان دانشجویان به مراکز درمانی و نقش مددکاران اجتماعی در زمینه حمایت اجتماعی اقتصادی ، بر ضرورت برقراری ارتباط با خانواده آسیب‌دیدگان، ایجاد ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت مددکاران تاکید کرد.

 گفتنی است، نشست مذکور با حضور نمایندگانی از اداره کل اجتماعی استانداری، معاونت اجتماعی بهزیستی، فرماندهی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه، اداره سلامت روان و مشاوره معاونت امور دانشجویی دانشگاه، مدیریت خدمات بیمارستانی در معاونت درمان برگزار شد.


نظر شما :