به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد: برگزاری مدرسه پاییزه در هفته سوم مهر ماه

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۵۰۰ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح برنامه های این واحد جهاد دانشگاهی از برگزاری مدرسه پاییزه در هفته سوم مهر ماه و تدوین طرح ویراستاری علمی کتب حوزه سلامت جهاد دانشگاهی خبر داد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد: برگزاری مدرسه پاییزه در هفته سوم مهر ماه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دکترعلیرضا منصورقناعی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، در ارتباط با فعالیتهای فرهنگی این واحد در طول سال گذشته، عنوان کرد: جذب دانشجویان در کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی با هدف تقویت خودباوری بخشی از فعالیتهای این حوزه را به خود اختصاص می دهد که در این رابطه طی سال گذشته، کانون های دانشجویی ایمنی سلامت ومحیط زیست، گردشگری ، سالمندان  و گفتمان در این واحد جهاد دانشگاهی احیا شده است.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان درخواستهایی مبنی بر ایجاد کانون های نقد ادبی فیلم، مطالعات فرهنگی و تئاتر را ارایه کرده اند که در حال تصویب اساسنامه آن در سازمان دانشجویان هستیم.

وی با اشاره به سایر برنامه های فرهنگی این واحد جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: برگزاری چندین برنامه خیریه، 6 اردوی گردشگری برای دانشجویان و برگزاری کارگاه ایمنی سلامت برخی از این برنامه ها بوده است. در همین رابطه سال گذشته واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در دوازدهمین  جشنواره اردویی ایران مرز پرگوهر به عنوان واحد برتر برگزیده شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه این واحد برای برگزاری کارگاه های دانشجویی تئاتر از ابتدای مهر ماه، عنوان کرد: همچنین از ابتدای آبان ماه برنامه اکران فیلم های ایران جهت ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه حوزه گردشگری این معاونت، اظهار کرد: امسال اردوهای علمی و سیاحتی در ادامه اردوهای ایران مرز پر گوهر برگزار می شود که بازدید از موزه ملی و شرکتهای دارویی و مراکز دیدنی تهران جزو برنامه های امسال است که در صورت استقبال به صورت فرااستانی نیز اجرا  خواهد شد.

منصورقناعی با اشاره به سایر برنامه ها با اعلام امادگی این معاونت جهت  ویراستاری علمی کتب حوزه سلامت جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت دفتر مرکزی، این همکاری با واحد انتشارات جهاد دانشگاهی در قالب یک حوزه کاری منعقد می شود.

وی همچنین به برگزاری مدرسه پاییزه برای هفته سوم مهر ماه خبر داد و گفت: در این راستا 4 کارگاه با موضوع زبان بدن، خلاقیت، بازی سازی، کارگاه فن بیان و اصول مذاکره تدوین شده که طی روزهای پنج شنبه و جمعه در قالب یک مدرسه 16 ساعته برگزار می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به برنامه های این واحد برای ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این رابطه با مرکز تفریحی ورزشی توچال قراردادی منعقد شده که طی آن شرایط استفاده دانشجویان از امکانات ورزشی و تفریحی این مرکز از جمله زیپ لاین و سایر بازی ها فراهم شده و به زودی پوستر و برنامه ریزیهای آن منتشر می شود.

دکتر منصورقناعی همچنین به تدوین برنامه ای در رابطه با بازی ها و مسابقات رایانه ای در این واحد جهاد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: ان شاالله این برنامه با همکاری پارک فناوری های نرم جهاد دانشگاهی و با هدف تقویت تفکر بازی گرایانه و نگاهی نو به چهارچوب ها اجرا خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: درگیر کردن جامعه مخاطبی از دانشجویان در حوزه طراحی بازی های رایانه ای بخشی از هدف ما برای اجرای این طرح است. همچنین ترغیب افراد در بکارگیری این تفکر ساختارمند در کارهای روزمره از امور مربوط به کار و شرکت  تا مباحث فرهنگی و علمی و پـژوهشی بخش دیگر این طرح را به خود اختصاص داده است.

دکتر منصورقناعی با اشاره به افتتاح دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از اقدامات اخیر در این واحد، عنوان کرد: قصد ما این است که اخبار حوزه سلامت دانشگاه به صورت کامل تر و مفصل تری پوشش داده شود تا بتوان در کنار انتشار و معرفی دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه، قدمی موثر در راستای ارتقای سطح سواد و فرهنگ سلامت جامعه برداشت.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی در خاتمه جذب دانشجویان در برنامه های فرهنگی جهاد دانشگاهی را یکی از مهمترین اهداف این معاونت عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف ما کاهش رخوت محیط های دانشگاهی و تقویت امید و خودباوری در میان دانشجویان است و در این راستا پذیرای تمامی پیشنهادات سازنده و نوآورانه دانشجویان هستیم.

انتهای پیام

 

 


( ۲ )

نظر شما :