در جلسه شورای عالی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد

لزوم حمایت مالی دانشگاه از فعالیت‌های علمی اساتید بازنشسته

۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۶ کد : ۱۵۰۰۴ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت های علمی و اجرایی اساتید بازنشسته بر ضرورت افزایش تعامل دانشگاه با آنان تاکید کرد.
لزوم حمایت مالی دانشگاه از فعالیت‌های علمی اساتید بازنشسته

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نخستین جلسه شورای عالی بازنشستگان دانشگاه، خواستار ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای شکل‌گیری کانون اساتید بازنشسته و صدور کارت شناسایی برای آنان شد.

وی بر لزوم افزایش حقوق اساتید بازنشسته در چارچوب مصوبات قانونی متناسب با افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تاکید کرد.

راه‌اندازی کانون مشاوران

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه می تواند برای استفاده از تجارب اساتید بازنشسته از آنان به عنوان مشاور بهره‌گیری کند، یادآور شد: طبق مصوبات قانونی می توان نسبت به راه‌اندازی کانون مشاوران و پرداخت حق‌الزحمه به آنان اقدام کرد.

لزوم حمایت مالی دانشگاه از فعالیت‌های علمی اساتید بازنشسته

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های علمی اساتید همچون تولید مقالات پس از بازنشستگی نیز ادامه دارد، لزوم حمایت مالی دانشگاه از این فعالیت ها را برای حفظ ارتباط اساتید با دانشگاه یادآور شد.

دکتر زالی در ادامه از پیگیری مسائلی مانند ارایه بسته‌های بیمه تکمیلی با خدمات ممتاز و تخفیف خدمات رفاهی و گردشگری برای اساتید بازنشسته خبر داد و خواستار بررسی وضعیت سلامت اساتید بازنشسته و تشکیل پرونده برای آنان در قالب کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه شد.

بکارگیری توانمندی‌های علمی و اجرایی اساتید بازنشسته

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به توانمندی‌های علمی و اجرایی اساتید بازنشسته، فراهم کردن امکان استفاده از تجربیات این افراد در هیئت های ممیزه، جذب، برد و بازدیدهای ادواری از بخش‌های بیمارستانی را بسیار مفید و راهگشا دانست.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادمان شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اسفندماه سال جاری، همکاری اساتید بازنشسته برای استفاده از تجارب آنان در برخی مباحث اجرایی و معرفی افرادی که در شکل‌گیری و تاسیس دانشگاه نقش داشته‌اند را خواستار شد.

اساتید بازنشسته سرمایه‌های دانشگاه هستند

دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این جلسه بر ضرورت حفظ کرامت اساتید بازنشسته و استفاده از ظرفیت‌های آنان در زمینه‌های آموزشی تاکید کرد.

همچنین دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیز اساتید بازنشسته را سرمایه‌های دانشگاه توصیف کرد و گفت: حضور مستمر اساتید بازنشسته در محیط های آموزشی و اداری باعث تجلی الگوسازی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می توان به شرح اهداف تشکیل شورای اساتید بازنشسته و حوزه‌هایی که در دانشگاه امکان همکاری و بهره گیری از تجربیات اساتید بازنشسته وجود دارد، اشاره کرد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی اساتید بازنشسته به بررسی مسائل اعضای این شورا ازجمله ضرورت همسان سازی افزایش حقوق اساتید بازنشسته به خصوص اساتید علوم پایه با اعضای هیئت علمی، تدوین اساسنامه و وبسایت برای کانون بازنشستگان پرداختند.

انتهای پیام


نظر شما :