طی همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سازمان ثبت اسناد؛

مشکلات ثبت‌ قانونی املاک دانشگاه مرتفع می‌شود

۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۵۰۹۰ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از توسعه همکاری های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی طی نشستی با دکتر ذبیح الله خدائیان معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارایه گزارشی درخصوص وضعیت، جایگاه ، دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سطح ملی و بین المللی،به برخی از دستاوردهای دانشگاه نظیر کسب رتبه اول در حوزه آموزش پزشکی کشور، رتبه دوم پژوهش در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور، رتبه اول کشوری در کمیته تحقیقات دانشجویی، دارا بودن میانگین اچ ایندکس ۱۱۷ توسط اساتید، کسب رتبه ۱۵ جهانی در حوزه تولید علم در پایان سال ۲۰۱۹ ، کسب رتبه ۱۴ جهانی در بحث ارجاعات و استنادات به مقالات ایرانی اشاره کرد.

دکتر زالی با اشاره به گستره وسیع جمعیتی تحت پوشش دانشگاه، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دارا بودن ۱۲ بیمارستان آموزشی و ۸ بیمارستان درمانی و نزدیک به ۵۰۰۰ تخت به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم می پردازد و پراکندگی واحدهای دانشگاهی باعث بروز برخی مشکلات در ارایه این خدمات شده است.

وی عدم تمرکز و پراکندگی دانشکده ها، واحدهای دانشگاهی  و خوابگاه‌های دانشجویی در سطح شهر را باعث بروز مشکلاتی در خصوص تامین تسهیلات رفاهی برای دانشجویان از نظر تغذیه، اسکان، ایاب و ذهاب  و غیره عنوان کرد و بر ایجاد یک پردیس متمرکز دانشگاهی برای رفع این مشکلات تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این راستا ساماندهی اموال غیرمنقول و املاک دانشگاه را ضروری برشمرد و به برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه نظیر ایجاد یک نظام مشخص برای ثبت اموال دانشگاه، احصای املاک دانشگاه و شناسنامه دار کردن املاک اشاره کرد .

وی حضور دکتر خداییان در دانشگاه را فرصتی مغتنم برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با تعاملات بیشتر دانشگاه و سازمان ثبت اسناد گامهای موثری در راستای رفع مشکلات مبتلا به از نظر ثبت های قانونی موجود برداشته شود.

دکتر ذبیح الله خدائیان معاون رییس قوه قضاییه و رییس  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی درخصوص عملکرد و فعالیتها این سازمان پرداخت و مدیریت املاک و مستغلات کشور را امری دشوار برشمرد و اجرای طرح کاداستر را بزرگترین خدمت به تمام جامعه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه های بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر ثبت اختراعات، مالکیت معنوی، علایم تجاری، شرکت‌ها و نشانه‌های جغرافیایی در راستای تجاری سازی و بازاریابی نیز فعالیت داشته و با برگزاری دوره‌های آموزشی و آموزش به افراد می‌تواند گام موثری در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خاتمه آمادگی این سازمان برای همکاری و تعامل با دانشگاه در امور مربوط به ثبت اسناد اعم از ثبت اختراعات و  پتنت و مالکیت معنوی، ثبت علایم تجاری، برندینگ ، تثبیت املاک متعلق به دانشگاه و حتی آموزش های مربوط به چگونگی ثبت مالکیت معنوی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه در طرح ها و پژوهش‌های نوآورانه و خلاقانه اعلام کرد.

انتهای پیام 


نظر شما :