رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

عمر اطلاعات و اندوخته‌های علمی فارغ التحصیلان پزشکی به ۳.۵ ماه رسیده است

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۱ کد : ۱۶۱۹۹ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از۳۰ درصد تولید علم کشور توسط جامعه پزشکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عمر اطلاعات و اندوخته‌های علمی فارغ التحصیلان پزشکی به ۳.۵ ماه رسیده، بنابراین به‌روز رسانی علم و دانش یک امر بسیار ضروری است، چراکه علم پزشکی هر لحظه در حال تغییر و تحول است.
عمر اطلاعات و اندوخته‌های علمی فارغ التحصیلان پزشکی به ۳.۵ ماه رسیده است

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جشن استقبال از دانشجویان ورودی بهمن ۹۸با اشاره به جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه خطاب به نودانشجویان، گفت: امروز شاهد تحقق یک پارادایم نوین علمی در عرصه پزشکی جهان هستیم و اگر شما به عنوان افسران پیشقراول این حرکت علمی در این راستا تلاش نکنید بدون تردید از این قافله پیشرفت‌های علمی جهانی عقب می‌مانیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سه، یاد آور شد: دانشگاه نسل سوم آینده نگر، مشتری پسند، فعال در حوزه کارآفرینی و مملو از خلاقیت و ابداع بوده و به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سمت دانشگاه نسل سوم در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه این است که دانشجویان پزشکی با این پارادایم آموزش ببینید و تربیت شان در این ریل صورت گیرد.

دکتر زالی با تاکید بر نهادینه‌سازی خصلت پژوهش محوری در دانشجویان، به کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه برای هفتمین سال متوالی در جشنواره رازی اشاره کرد و گفت:  این دستاورد نشان دهنده یک حرکت پرنشاط، پویا و پرتوسعه در عرصه دانشگاه است.

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه های علمی و آموزشی نظیر کسب رتبه ۱۵ در عرصه تولید علم جهانی، کسب رتبه ۱۴ جهانی در زمینه استنادات و ارجاعات مقالات علمی ایرانی، کسب رتبه هفتم در زمینه تولید علم در حوزه داروسازی جهانی اشاره کرد.

به گفته وی براساس اعتبارسنجی بالاترین مسند بین المللی آموزش پزشکی جهان( WFME)  در شهریورماه ۹۸، دانشکده های پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دوره ۱۰ ساله واجد توانمندی‌ها و صلاحیت‌های آموزشی، علمی و اداری و تحقیقاتی شناخته شدند که این امر یک دستاورد بزرگ ملی است.

وی با اشاره به تاکیدات سازمان جهانی بهداشت در رابطه با تربیت پزشک ۵ ستاره در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: این دانشجویان باید دارای ویژگی‌هایی نظیر علم و دانش کافی، آموزش خوب، مهارت  و توانمندی حرفه‌ای، رهبری و لیدرشیپی در حوزه سلامت باشند.

رییس دانشگاه در خاتمه اظهار امیدواری کرد که دانشجویان با تلاش مستمر و برنامه ریزی خوب در راستای ارتقا و تعالی خود و دانشگاه گام برداشته و با تلاش این جوانان پرشور نخبه که به جمع دانشگاه اضافه شده اند شاهد پیشرفتهای علمی آموزشی پژوهشی دانشگاه در آینده باشیم.


( ۱ )

نظر شما :