ارسال ۱.۵ میلیون بسته محافظتی به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت

۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۰:۱۷ کد : ۱۶۷۷۰ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: پیگیری سلامت مردم و ارائه خدمات بهداشتی غیر حضوری به افراد، از بار مراجعه بیمارستان‌ها تا حدی چشمگیری کم و تخت‌های بیمارستانی را خالی می‌کند.
ارسال ۱.۵ میلیون بسته محافظتی به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رییسی امروز  در جلسه‌ای با دکتر زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به رابطه مستقیم و دو سویه بهداشت و مدیریت، اظهار کرد: افرادی که تفکری سیستماتیک دارند، بهداشت را بهتر درک می‌کنند و اگر مدیری در حوزه بهداشت فعال باشد، به طور قطع بازدهی بالاتر می‌رود. 

وی با بیان اینکه درمان بر خلاف بهداشت به تکنولوژی وابسته و تغییرات آن قابل مشاهده است، ادامه داد: در ابتدای کار چاره‌ای جز تمرکز بر درمان نداشتیم و البته یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال همین درمان است.

دکتر رییسی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هیچ جمعیت هزار نفری پیدا نمی‌کنید که به یک خانه بهداشت دسترسی نداشته باشد. اکنون به ازای هر ۲ هزار نفر در شهرها و ۸۰۰  نفر در روستاها یک مراقب سلامت فعالیت دارد.

وی بر لزوم ایجاد ارتباط معاونان و مدیران بهداشتی با مراقبین سلامت تاکید کرد و افزود: در تمامی موارد می‌توان بر اساس پرسش‌ها و گزارش‌هایی که از مراقبین سلامت دریافت می‌شود، اپیدمی را کنترل کرد. مراقبین سلامت از طریق وبسایت و تلفن اینترنتی با مردم در ارتباطند و ضمن جویا شدن از وضعیت سلامت آنها، مشخصات را در سامانه سیب ثبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از طرفی به محض مشاهده علائم مشکوک در بیمار و ارجاع او به بیمارستان، رصد وضعیت سلامت خانواده و اطرافین آغاز می‌شود و پیگیری‌های بعد از ترخیص فرد بیمار نیز بر عهده مراقب سلامت است.

دکتر رییسی در پایان از ارسال ۱,۵ میلیون بسته محافظتی، شامل ۳۰ عدد ماسک، یک ژل ضدعفونی کننده و تعدادی پمفلت آموزشی به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت خبر داد و گفت: این بسته‌ها در اختیار مراجعین دارای علائم مشکوک بیماری قرار می‌گیرد.

دکتر زالی: پیروی از پروتکل‌های بهداشتی ما را در مسیر مقابله با کرونا پیروز می‌کند

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی‌بدیل بهداشت در کنترل یک اپیدمی، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر ریشه‌کنی ویروس کرونا تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه بهداشت در ریشهکنی ویروس کرونا، عنوان کرد: روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، اولویت ما درمان بود، اما به طور قطع پیروی از پروتکل‌های بهداشت ما را در این مسیر پیروز می‌کند. بدیهی است که بهداشت جایگاه بی‌بدیلی دارد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت بهداشت را تنها راه نجات از گسترش این ویروس دانست و افزود: ظرفیت بالقوه بهورز در حاشیه شهرها و روستا می‌تواند سد محکمی در مقابل شیوع این ویروس باشد.


نظر شما :