پیشنهادی برای مدیریت عملیاتی بحران کرونا

۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۶۷۷۱ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تداوم وضع فعلی کشور را با بحران جدی در مدیریت بیماری کرونا مواجه می‌کند، پیشنهاد کرد که مراکز دولتی و غیر دولتی هر چه زودتر تعطیل شوند و قرنطینه‌سازی استان‌های آلوده با مشارکت همه‌ دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و امنیتی به سرعت و قاطعیت در دستور کار قرار گیرد.
پیشنهادی برای مدیریت عملیاتی بحران کرونا

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی پزشکی با اشاره به عدم پذیرش اداره عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی رییس جمهور، مطرح کرد: گویا معاون اول رییس جمهور نیز به کرونا مبتلا شده و نمی‌تواند در جلسات شرکت کند. از طرفی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که فرماندهی عملیات را در هر استان برعهده دارند، نه ساختار بوروکراتیک استان‌ها را به خوبی می‌شناسند و نه اختیار و اقتدار استاندار را دارند و لذا مجموعه‌های صنعتی، نظامی، شهری و... نیز از آنها حرف‌شنوی ندارند. 

وی در ادامه پیشنهاد کرد که وزیر کشور به جای وزیر بهداشت ریاست ستاد ملی را برعهده گیرد و فرماندهی عملیات در استان‌ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی به استاندار انتقال یابد، همچنین فرمانده سپاه هر استان به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه منصوب شود. رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مشورت‌های لازم را به آنها بدهند.

دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه مراکز دولتی و غیر دولتی باید هر چه زودتر تعطیل شوند و قرنطینه‌سازی استان‌های آلوده با مشارکت همه‌ی دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و امنیتی به سرعت و قاطعیت در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: مردم تا حدی می‌توانند سختی‌های ماندن در خانه و سفر نرفتن را تحمل کنند. اگر وارد روند فرسایشی شویم و مداخلات مؤثر واقع نگردد، مردم از نظر روحی دچار آسیب می‌شوند و حتی آنهایی که فعلا به توصیه‌ها عمل می‌کنند، دیگر عمل نخواهند کرد. تداوم وضع فعلی، کشور را با بحران جدی در مدیریت بیماری کرونا مواجه می‌کند. 


نظر شما :