پیش‌بینی بسته‌های تشویقی و حمایتی برای پرسنل خط مقدم مقابله با کرونا ویروس

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۶۷۷۷ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: تنها راه کاهش بار درمانی کرونا، کنترل انتشار ویروس است که با پیگیری و رصد بیماران و خانواده های آنها باید این انتشار را متوقف کنیم و در این مسیر پیوستگی حوزه بهداشت و درمان بسیار اهمیت دارد.
پیش‌بینی بسته‌های تشویقی و حمایتی برای پرسنل خط مقدم مقابله با کرونا ویروس

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی  رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای شبکه های بهداشت و مراکز پزشکی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه که عصر روز گذشته در تالار شهیدبهشتی برگزار شد، ضمن تسلیت ضایعه درگذشت دکتر حبیب الله پیروی رییس اسبق دانشگاه به خانواده آن مرحوم و جامعه پزشکی؛ این استاد فرهیخته را یکی از موفقترین، پرنشاط ترین و کارآمدترین مدیران مجموعه دانشگاه برشمرد که یاد و خاطرهاش همواره ماندگار خواهد بود.

وی بر ضرورت پیوستگی هرچه بیشتر حوزه بهداشت و درمان در مقابله با کرونا ویروس تاکید کرد و افزود: اگر چرخه استمرار بیولوژیک بیماری را نشکنیم قطعا در آینده دچار مشکل میشویم . بنابراین با همکاری حوزه بهداشت و درمان و اقدامات پیشگیرانه باید سعی کنیم در این راستا گام برداریم.

دکتر زالی با اشاره به ضرورت حمایت از نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاهها که در خط مقدم ارایه خدمت به بیماران کرونایی در کلان شهر تهران خدمت‌رسانی میکنند، خاطرنشان کرد: برای این کارکنان بسته‌های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته میشود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر زالی از روسای مراکز درمانی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه خواست که همکاری لازم را با مراقبان بهداشتی که وضعیت سلامتی بیماران بهبودیافته یا افراد مشکوک را پس از ترخیص از بیمارستان پیگیری و رصد می کنند داشته باشند و این اقدام را در راستای کاهش بار درمانی و شکست زنجیره بیماری برشمرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تقدیر از زحمات شبانهروزی همکاران در ارایه خدمات به بیماران به تفاوت تعطیلات نوروز۹۹ با سایر سالها اشاره کرد و از روسای مراکز خواست به منظور جلوگیری از فرسودگی جسمی و روحی کادر درمانی مراکز به نحوی برنامه‌ریزی و شیفت‌بندی شود تا همکاران بتوانند زمانی هرچند کوتاه را کنار خانواده بگذرانند.

به گفته دکتر زالی با مداخلات صورت گرفته شاهد کاهش ۵۴ درصدی تردد وسایل نقلیه درون شهری هستیم اما برای کاهش شیوع بیماری نیاز به همکاری بیشتر مردم وجود دارد که اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم در این زمینه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی صورت میگیرد.

وی در ادامه سخنان خود بر مواردی نظیر رصد وضعیت سلامتی بیماران ترخیص شده،  غربالگری و شناسایی بیماران، استفاده ار پروتکل‌های درمانی واحد، استفاده از ظرفیت‌های جدید برای آمادگی بیشتر، تسهیل شرایط استخدامی و تسهیلات رفاهی برای کارکنان تاکید کرد.

رییس دانشگاه در خاتمه سخنان خود ضمن خداقوت به همکارانی که در خط مقدم مقابله با کرونا در حال تلاش هستند و جان خود را برای نجات جان همنوع به خطر میاندازند، به آنان توصیه کرد در این اقدام ایثارگرانه با تاکید بر حفاظت شخصی خود گام بردارند تا با سلامتی کامل این مسیر را طی کنند و اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم و تلاش همکاران در عرصه مقابله با کرونا شاهد تحولات خوب و پیروزی بر این اپیدمی خواهیم بود .

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران همچنین با اشاره به این که عدهای از  تهیه‌کنندگان در شرایط کنونی کشور در حال استمرار ساخت و تهیه فیلم های سینمایی و سریالهای تلویزیونی با حضور انبوه عوامل سازنده هستند، خواستار توقف این پروژه ها شد، افزود: بعضا  برخی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی در محیطهای نسبتا محدود و با تراکم و تردد جمعیت  تهیه میشود، درچنین شرایطی رعایت ملاحظات بهداشتی بسیار مشکل است و این امر می‌تواند ضمن داشتن عوارض و خطرات برای این عزیزان، باعث گسترش شدید زنجیره انتقال ویروس کرونا به دیگران نیز گردد. لازم است ضمن اتخاذ تدابیر و ساز وکارهای جبرانی برای جلوگیری از ضرر و زیان این قشر فرهیخته، در اسرع وقت اقدامات لازم برای توقف پروژه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی به عمل آید.


نظر شما :