ادامه آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۸۴۶۹ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان بر اهمیت نقش دانشجو در گسترش آموزش مجازی در دانشگاه تاکید کرد.
ادامه آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد مهدی صدوقی در نشستی با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان ضمن تبیین اهمیت جایگاه و نقش دانشجویان دانشگاه در گسترش آموزش مجازی در دانشگاه، اظهار داشت: نقش دانشجویان  در اطلاع رسانی گسترده برای استفاده از آموزش های مجازی، مشارکت در تولید محتواها و محصولات مجازی،  همکاری با اساتید و فرهنگ سازی برای استفاده از بستر های مجازی در راستای ارایه آموزش های تئوری بسیار مهم است.

وی با اشاره به بحران کرونا و لزوم ارایه آموزش‌ها به صورت غیرحضوری، خواستار ایجاد کمیته دانشجویی آموزش مجازی برای توسعه این نوع آموزش در دانشگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید شبکه سازی و جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در تداوم این اقدام خوب، تضمین کننده توسعه استفاده از بستر های مجازی برای ارایه دروس و محتواهای آموزشی در شرایط بحرانی کنونی و همچنین پس از پایان این بحران جهانی خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های موجود در راستای گسترش آموزش‌های مجازی در دانشگاه، گفت: بارگذاری محتواهای آموزشی توسط اساتید در سامانه نوید، قرار دادن محتواهای آموزشی تهیه شده توسط اساتید در وب سایت گروه‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین در بستر نرم افزار های موجود (Adobe connect،Sky Room) و استفاده از سایر پیام رسان‌های تعاملی، مجموعه تمهیداتی است که آموزش دانشگاه به منظور  ارایه آموزش‌های ترم جاری به صورت مجازی در نظر گرفته است.

وی در خاتمه خواستار  همکاری و مشارکت حداکثری اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان در استفاده از فرصت‌های فراهم شده شد.

در ادامه نمایندگان شورای صنفی دانشجویان ضمن طرح چالش‌ها و مشکلات فعلی درخصوص ارایه آموزش‌های ترم جاری و پیشبرد آموزش مجازی در دانشگاه براساس ضوابط و مقررات مصوب و ابلاغ شده از سوی معاونت آموزشی اعلام آمادگی کردند.

ساماندهی امور جاری برای ارائه ۱۰۰ درصد دروس تئوری ترم جاری به صورت مجازی، راهکارها و چالش‌های ارائه آموزش‌های بالینی و عملی در شرایط فعلی، برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک و موضوع ارائه و دفاع از پایان‌نامه ها به صورت مجازی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان شورای صنفی دانشجویان ضمن تشکیل کمیته دانشجویی آموزش مجازی در مقاطع Under Graduate  و Post graduate از طریق ایجاد شبکه‌های دانشجویی در دانشکده‌ها و همچنین بمنظور پیشبرد اهداف، تعامل مستمری را با مدیران آموزشی در سطح ستاد و دانشکده‌ها و مراکز پزشکی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، دراین نشست دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر شادنیا معاون اجرائی معاونت آموزشی، مهندس شاه قدمی مشاور معاون آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات،  دکتر احمدی رئیس دانشکده مجازی، دکتر وحید شاهی مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر اشرافی مدیر آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه، دکتر میری معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی، دکتر عبدی معاون پزشکی عمومی دانشکده پزشکی، دکتر طباطبایی نژاد مدیر امور آموزشی دانشگاه و نمایندگان شورای صنفی دانشجویان حضور داشتند.

انتهای پیام


نظر شما :