ایجاد مجتمع بین‌المللی فناوری در علوم پزشکی شهید بهشتی/جانمایی ۱۰۰ استارتاپ تا پایان ۹۹

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۸۴۹۲ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: با استقرار مرکز شتاب‌دهنده حوزه سلامت و افتتاح مجتمع بین‌المللی فناوری دانشگاه شاهد شکوفایی بیشتر در زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور خواهیم بود.
ایجاد مجتمع بین‌المللی فناوری در علوم پزشکی شهید بهشتی/جانمایی ۱۰۰ استارتاپ تا پایان ۹۹

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی با اشاره به رونمایی از  ۶ محصول فناورانه در حوزه تشخیصی و غربالگری بیماری کووید ۱۹، در این رابطه به گیت هوشمند، ۳ کیت تشخیص مولکولی کروناکیت تشخیص سریع کووید ۱۹، دستگاه ساخت ازون و دو سامانه مدیریت بیماری‌های کووید و سامانه تاک برای راهنمایی و تغذیه بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز شتاب‌دهنده دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مجتمع بین‌المللی فناوری دانشگاه، اظهار کرد: در این مجتمع بین‌المللی قرار است هشت مرکز شتابدهی در موضوعات فناوری در دانشگاه نسل سوم راه‌اندازی شود. همچنین با راه‌اندازی این بخش که با حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد، تا پایان امسال یکصد استارتاپ در این مجتمع بین‌المللی جانمایی خواهد شد.

دکتر زرقی گفت: استارتاپ‌هایی نیز از کشورهای هلند و کره جنوبی برای همکاری با این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند که در این مجتمع جانمایی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه با استقرار این مرکز شتاب‌دهنده حوزه سلامت، شاهد شکوفایی بیشتر در زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور خواهیم بود، ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز شتابدهی در حوزه فارماکولوژیک و غذا در این مجتمع مستقر هستند و قرار است ۸ شتابدهنده دیگر نیز به این فهرست افزوده شوند. دارو، آرایشی و بهداشتی، بیوتکنولوژی و دیجیتال سلامت حوزه‌هایی است که این مراکز در آن فعالیت می‌کنند و محصولاتی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و نرم‌افزارهای مرتبط در این مراکز ساخته می‌شود. همچنین استارتاپ‌ها در این مراکز فعالیت خود را توسعه می‌دهند.

انتهای پیام


نظر شما :