دفاع مجازی از پروپوزال و پایان‌نامه‌ در دانشکده پزشکی شهید بهشتی

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۸۵۳۸ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه‌ها به صورت مجازی از ابتدای شیوع کرونا در این دانشکده خبر داد.
دفاع مجازی از پروپوزال و پایان‌نامه‌ در دانشکده پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ضیائی با  اشاره به تداوم فعالیت‌های پژوهشی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ابتدای شیوع کرونا با رعایت اقدامات پیشگیرانه، گفت: در این دوران جلسات شورای پژوهشی و کمیته اخلاق به‌صورت مجازی برگزار شد تا وقفه‌ای در فرایند بررسی پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: پیش از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور کاهش تردد دانشجویان روند تصویب پایان‌نامه‌ها در کلیه مقاطع سیستماتیک شد که این امر بر کاهش تردد دانشجویان و دستیاران تاثیر بسزایی داشته است.

 به گفته وی، این معاونت در طی این مدت امکانات حداکثری در رابطه با طرح‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با کنترل و بررسی کرونا ویروس را در اختیار اساتید و دانشجویان قرار داد که در این خصوص می‌توان به تسریع روند بررسی طرح‌ها، اطلاع‌رسانی‌های متعدد در خصوص حمایت سایر ارگان‌ها از پروپوزال‌هایی با موضوع کرونا و در نظر گرفتن گرنت‌های خاص به اساتید اشاره کرد.

به گفته دکتر ضیایی، همزمان با آغاز شیوع کرونا که قرار شد جلسات دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه به صورت مجازی برگزار شود، این معاونت کارگاه‌های مجازی توانمندسازی ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان را برگزار کرد.

معاون پژوهشی دانشکده پزشکی در پایان سخنان خود درخصوص روند امانت کتب کتابخانه دانشکده نیز گفت: سرویس‌دهی بخش امانت کتابخانه دانشکده در حال حاضر انجام نمی‌شود؛ اما تمهیداتی برای استفاده دانشجویان از منابع پایان‌نامه به طور آنلاین وجود دارد و آنها با مراجعه به سایت http://dlib.sbmu.ac.ir/faces/home.jspx می­‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند. همچنین در خصوص تمدید کتب امانت گرفته شده نیز تمهیداتی نظیر عدم اخذ جریمه دیرکرد از دانشجویان اتخاذ شده است.

آموزش مجازی علوم پایه و بالینی در دانشکده پزشکی در حال اجرا است

همچنین دکتر مهدی گودرزی، مشاور معاونت آموزشی امور دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی از تداوم آموزش مجازی دانشجویان در دوران شیوع بیماری کرونا خبر داد.

وی در این خصوص، گفت: تمام گروه‌های آموزشی علوم پایه، دروس مربوط به نیمسال جاری را برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (PhD) در سامانه نوید در قالب برنامه‌های هفتگی، ماهانه و یا تا پایان ترم بارگذاری کرده‌اند. آموزش مجازی در گروه‌های آموزشی بالینی نیز با برنامه‌ریزی‌های مناسب در سامانه نوید درحال انجام است.

گودرزی با اشاره به محتواهای آموزشی بارگذاری شده، گفت: محتوای آموزشی بارگذاری شده شامل پاورپوینت‌های صدا دار، بدون صدا، فایل‌های مولتی مدیا و کلاس‌های آنلاین است و ارائه دروس عملی در دو بخش انجام می‌گیرد. آموزش‌های بخش تئوری به صورت مجازی در حال برگزاری است و آموزش‌های عملی نیز متعاقبا پس از اعلام ستاد کرونا و دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی درخصوص برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه‌ها گفت: امکانات و بستر مناسب برای برگزاری جلسات آنلاین دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه نیز در دانشکده فراهم شده و بنا به درخواست گروه‌های آموزشی و پس از انجام مکاتبات معمول و با نظارت نماینده معاونت آموزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


نظر شما :