بازدید اعضای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از کارخانه‌های نوآوری و استارتاپی

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۸۶۰۱ پر بازدیدترین اخبار خدمات تخصصی
جمعی از مدیران و معاونان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بازدید از چند کارخانه نوآوری و شرکت‌های استارت آپی و شتاب دهنده فعال در حوزه نوآوری و کارآفرینی، در نشستی با مدیران و موسسان این مراکز شرکت کرده و ضمن تبادل تجربیات، راهکارهای همکاری مشترک را بررسی کردند.
بازدید اعضای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از کارخانه‌های نوآوری و استارتاپی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مسوولان این واحد جهاد دانشگاهی از کارخانه نوآوری آزادی، شرکت نوآوری "هم آوا"، شتابدهنده "سلامت الکترونیک کارا"، باشگاه کارآفرینی تیوان و کارخانه نوآوری "های وی" بازدید کردند.

بر اساس  این گزارش، کارخانه نوآوری آزادی با مشارکت پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از بزرگترین مراکز استقرار استارتاپ‌ها در فضایی به مساحت ۱۸هزار و پانصد متر مربع در غرب تهران راه اندازی شده، کارخانه نوآوری آزادی با دارا بودن ۱۰ سوله و ۴۵۰۰ مترمربع ساختمان اداری و واحدهای خدماتی، محلی مناسب برای تمرکز استارتاپ‌های کشور و شرکت‌های سرمایه گذار خطرپذیر است. این مرکز نوآوری در تابستان ۹۷ و در راستای ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پروژه ملی تبدیل و به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس معرفی شد.

همچنین شرکت "هم‌آوا"  با هدف رشد و پرورش استارتاپ‌ها از مرحله کشف یک نیازتا تجاری سازی؛ از ادغام شتاب‌دهنده آواتک در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (شامل شتابدهنده آواگیمز)، شتاب‌دهنده شزان در حوزه فناوری‌های همگرا، فضای کاری اشتراکی زاویه و شرکت نوآوا ارائه‌ کننده‌ی راه‌‌کارهای رشد به کسب‌وکارها شکل گرفته و اکنون در محل کارخانه نوآوری آزادی مشغول به کار است.

 

این شرکت  در اموری چون توسعه زیست بوم و فرهنگ کارآفرینی نوآورانه، پرورش و رشد کسب و کارهای نوپا، پژوهش و توسعه فناوری‌های نوین، سبد گردانی کسب و کارها، صندوق پژوهش و فناوری و ارائه راهکارهای کارآفرینی و نوآوری به سازمان‌ها مجموعه‌‌ای یکپارچه از راه‌ حل‌ها را در اختیار دارد. هم آوا در سبد پورتفولیوی خود ۷۰ تیم استارتاپی از شتابدهنده های آواتک و شزان دارد و در راستای ماموریت جدید خود دو مرکز نوآوری درحوزه های "فین تک" و "هوشمندسازی خودرو و صنعت" راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است "شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا" نیز در محوطه کارخانه نوآوری آزادی مستقر شده و تلاش می‌کند با شتابدهی تخصصی کسب و کارهای نوپا در حوزه سلامت الکترونیک و حوزه‌های مرتبط  به توانمند سازی شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها در این زمینه یاری کند. شتاب دهنده کارا با دیدگاهی نوآورانه و با بهره‌گیری از توانمندی جوانان ایرانی خلاق و کوشا، سعی دارد با حمایت از ایده‌های استارتاپی، شکاف‌های موجود در صنعت سلامت کشور را شناسایی و ترمیم کند .زمینه‌های فعالیت کارا تمامی زیرشاخه‌های حوزه بهداشت و سلامت از جمله خدمات و محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی، تناسب اندام، گیاهان دارویی و طب سنتی، محیط زیست، گردشگری سلامت، سلامت روان و سایر ایده‌های خلاقانه را در بر می‌گیرد.

"باشگاه کارآفرینی تیوان" مرکز نوآوری دیگری بود که مسوولان جهاد دانشگاهی ضمن بازدید از آن با موسس و مدیر مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کردند. این مرکز در زمستان 1395 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از جامعه نوپای کارآفرین کشور آغاز به کار کرده و در این راستا فعالیت‌هایی همچون "فضای کار اشتراکی برای کارآفرینان"، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و آموزشی منجر به آموزش، هم‌افزایی، تبادل نظر و شبکه سازی و ایجاد پلتفرم‌های کارآفرینی را دنبال می‌کند.

شایان ذکر است کارخانه نوآوری "های وی" نیز به عنوان شعبه دوم پارک فناوری پردیس با 5000 متر زیر بنا محلی برای استقرار تیم‌های استارتاپی، شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران است که با ایجاد فضاهای کار اشتراکی، راه حلی کم هزینه و پر بازده برای استقرار تیم‌های کوچک و متوسط فراهم کرده است.

 

 


نظر شما :