توسط انتشارات جهاددنشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی:

کتاب "طراحی تهویه صنعتی" منتشر شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۹۱۴۸ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
کتاب "طراحی تهویه صنعتی" نوشته امیرحسین متین، حمیدرضا ابراهیمی، داود پیرانی، امین خلیلی نژاد به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به چاپ رسید.
کتاب "طراحی تهویه صنعتی" منتشر شد

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ این کتاب باهدف آشنایی اساتید، دانشجویان و متخصصان رشته‌های مهندسی بهداشت حرفه‌ای،HSE، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی و ... با اصول طراحی سیستم تهویه صنعتی نگاشته شده است.

گفتنی است؛ کتاب مذکور شامل 9 فصل ازجمله مقدمه تهویه صنعتی، سایکرومتری، تهویه ترقیقی، تهویه موضعی، هواکش، تصفیه‌کننده‌های هوا، الکتریکال،  حل تمرین و پیوست است .

در بخشی از این کتاب آمده است:

سیستم تهویه صنعتی علاوه بر ایجاد شرایط بهداشتی برای نیروی انسانی، با کمک وسایل تصفیه‌کننده هوا در کاهش انتشار آلاینده‌ها نیز مؤثر بوده و می‌تواند از آسیب به تجهیزات، سرمایه‌ها و محیط‌زیست جلوگیری نماید.

کتاب حاضر بیانگر تجارب نزدیک به چهل‌ساله تیم طراحی مهندس امیرحسین متین در صنایع و کارخانه‌های بزرگ کشور درزمینهی سایکرومتری، تهویه ترقیقی، تهویه موضعی، هواکش، تصفیه‌کننده‌ها، الکتریکال و حل تمرین می‌باشد و این کتاب برای اولین بار به موضوع الکتریسیته در طراحی تهویه صنعتی پرداخته است و هم‌چنین به همراه کتاب، CD حاوی نرم‌افزار Covered و فیلم آموزشی با تدریس مهندس متین که می‌تواند برای متخصصان این حوزه بسیار کاربردی باشد.

نرم‌افزار Coveredکه حاصل تجارب تیم طراحی می‌باشد، عملیات محاسباتی را با دقت بسیار بالا و در زمان کوتاه انجام می‌دهد. یکی از مشکلات بارز کشور ما در طراحی سیستم‌های تهویه صنعتی عدم بهره‌گیری از استانداردهای به‌روز و تجارب عملیاتی در زمینه تهویه صنعتی می‌باشد که امید است این مجموعه که حاصل سال‌ها کار تخصصی می‌باشد، بتواند نیاز صنایع و کارخانه‌های کشور را مرتفع سازد.

دانشجویان و اساتید گرانقدر برای تهیه کتاب به سایت jhse.ir  مراجعه فرمایند.


( ۲ )

نظر شما :