تشکیل کمیته فناوری دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۰ کد : ۳۳۷۵ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
مدیر امور فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست مدیران فناوری از تشکیل کمیته فناوری دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.
تشکیل کمیته فناوری دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر مقیمی در این نشست با اشاره به اهداف حوزه فناوری و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم، اظهار کرد: با بروز تحول در دانشگاه‌ها و پذیرش نقش توسعه اقتصادی، دانشگاه کارآفرین باید علاوه بر آموزش و پژوهش، عامل تحقق نوآوری فناورانه و در نهایت خلق ثروت باشد.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل سوم ساختار دانشگاه بر مدار اقتصاد و کارآفرینی در حرکت است. به بیان ساده‌تر دانشگاه‌های نسل سوم بعنوان نهاد تعیین کننده در نظام  ملی نوآوری، رسالت دارند در مسیری با محوریت اقتصاد دانش‌مدار، کارآفرینی و نوآوری فعالیت کنند و درخاتمه از طریق فعالیت‌های دانشی زیرساختهای تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی را مهیا کنند.

مقیمی تاکید کرد: حرکت به سمت فناوری هرگز به معنی غفلت از آموزش و پژوهش نیست، بلکه هدف این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی و یا حتی در دوران تحصیل خود در اندیشه ایجاد شغل و کارآفرینی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مالکیت فکری و نوآوری، کمیته و شورای فناوری، امور فناوری‌های دانشجویی، تجاری‌سازی و ارتباط با صنعت، آموزش و ترویج فناوری، مراکز رشد و نوآوری و کمیته شورای فناوری از جمله مراکز تحت هدایت مدیریت فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است.

ایجاد کانون همبستگی پزشکی- مهندسی راهکار تبدیل ایده به محصول

وی با اشاره به حضور چهار مرکز رشد در حوزه‌های تغذیه، دندانپزشکی، طب بازساختی و دارویی و یک مرکز نوآوری به منظور پوشش سایر حوزه‌ها در دانشگاه، گفت: تا امروز ۵۵ واحد فناور با مشارکت و فعالیت اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه مستقر شده که محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

مدیر فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایجاد کانون همبستگی پزشکی- مهندسی را راهکاری مناسب برای تبدیل ایده به محصول دانست.

مقیمی در پایان از تشکیل اولین کمیته فناوری دانشجویی در دانشکده بهداشت و ایمنی خبر داد و گفت: یکی از قویترین بازوان هر دانشگاهی، بازوی دانشجویی است و دانشجویان باید بصورت فعال در حوزه فناوری شرکت داشته باشند. دانشکده بهداشت و ایمنی در بطن فناوری است و حجم بسیار بالایی از تحقیقات و ارتباط با صنعت در این دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی فناوری


نظر شما :