به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

نشست تخصصی نشریات دانشجویی قطب تهران برگزار شد

۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۶۳۹ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
نشست تخصصی نشریات قطب تهران ویژه فعالان نشریات دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد.
نشست تخصصی نشریات دانشجویی قطب تهران برگزار شد

جواد زین آبادی نماینده نشریات دانشجویی استان تهران در خانه نشریات وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری این نشست به ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: نشست تخصصی نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با حضور اعضای فعال نشریات دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، بقیه الله ، ایران، تهران و شهید بهشتی برگزار شد.

وی  با بیان اینکه در این نشست دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی میزبان ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران بود، اظهار کرد: این نشست آموزشی و تخصصی با هدف ارتقای کمی و کیفی نشریان دانشجویی با حضور اساتید برتر عرصه رسانه و همچنین مسئولان فرهنگی دانشگاهها برگزار شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، در روز اول نشست دکتر خلیلی به تدریس در زمینه تولید محتوا شامل خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و ... پرداخت و در ادامه دکتر خوانساری به طرح مباحث حقوقی در کارگاه اخلاق، حقوق و حدود نشریات دانشگاهی پرداخت.

همچنین در روز دوم نشست کارگاه های مبانی گرافیک و صفحه آرایی با حضور استاد روشنگر برای نشریات چاپی و کارگاه اصول گویندگی برای نشریات صوتی با حضور دکتر حسینی اجرا شد.

اختتامیه این نشست با حضور دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و رئیس کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه، دکتر ناصری مدیر تعالی فرهنگی و فوق برنامه و دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه برگزار شد.

دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه با اشاره به این که هم اکنون نقش نشریات دانشجویی کم رنگ تر شده است، افزود: به نظر می رسد در نشریات دانشجویی عمق بخشیدن و ژرف نگری مهم است.

وی همچنین با بیان اینکه باید تلاش شود نشریات دانشجویی صرفاً گردآوری نباشد خواستار تولیدی بودن مطالب نشریات شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه نقش اساسی در پرورش و تعمیق افکار جامعه دارد افزود: باید نشریات دانشگاهی نقش مهمی در جهت بخشیدن به این افکار داشته باشد.

در این مراسم دکتر علیرضا ناصری با بیان اینکه امروز با توجه به تخصصی شدن حوزه های مختلف، نشریات دانشجویی نیز باید تلاش خود را برای تخصصی شدن زمینه های فعالیت خود انجام دهند، بر اهمیت سلیقه مخاطبان در چاپ و انتشار نشریات اشاره کرد و مطالعه عمیق اصحاب نشریات برای عمق بخشیدن به مطالب موجود در نشریات را مطرح کرد.

پایان بخش این نشست دو روزه اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی واژه بود.

شایان ذکر است جشنواره نشریات دانشجویی واژه توسط دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه در بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد که طی آن ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در زمینه های نشریات برتر و آثار برتر حائز رتبه های اول تا سوم و شایسته تقدیر شدند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: نشریات دانشجویی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :