همزمان با روز دانشجو و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد؛

افتتاح اولین دفتر حامیان صندوق قرض الحسنه دانشجویان

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۱ کد : ۳۶۷۸ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی
اولین دفتر حامیان صندوق قرض الحسنه دانشجویان با هدف ارایه تسهیلاتی همچون وام عادی دانشجویی، ضروری، اضطراری، ازدواج، خرید تجهیزات علمی، پژوهشی و سایر خدمات، همزمان با روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.
افتتاح اولین دفتر حامیان صندوق قرض الحسنه دانشجویان

دکتر علیگو مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان در گفت‌گو با ایسنای علوم پزشکی شهید بهشتی  اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران بر پایه اصول متعالی اسلامی در زمینه اعطای وام های قرض الحسنه از طریق جذب و هدایت هدفمند منابع، کمک ها، هدایا و اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین نیازهای ضروری و غیرتجاری دانشجویان و دانشگاهیان با حفظ کرامت انسانی و ارزشهای اجتماعی فعالیت کرده و تلاش می کند با تاکید بر اصل ارائه خدمت بی منت، تکریم دانشگاهیان و تحصیل رضایت اساتید و خیرین با بهره گیری از سرمایه انسانی متعهد و متخصص، سیستم‌ها و فناوری های نوین مبتنی بر صندوقداری اصول بانکداری اسلامی، سنت قرض الحسنه را در جامعه دانشگاهی ترویج کند.

تقویت عزت نفس و کمک به خود اشتغالی برخی از اهداف صندوق

وی با اشاره به راه اندازی دفتر صندوق در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: تقویت عزت نفس و کرامت بخشیدن به دانشجویان و همچنین کمک به خود اشتغالی برخی از اهداف تشکیل صندوق در این دانشگاه است.

به گفته ی وی اکثر دانشجویان با استعداد این دانشگاه از شهر و خانواده خود بسیار دور هستند و با توجه به شرایط زندگی در تهران نیازمند حمایت از جانب اساتید و سیستم دانشگاه هستند. سالهاست که ما شاهد پشتیانی بی دریغ اساتید از دانشجویان این دانشگاه هستیم. ما از طریق جهاد دانشگاهی واحد سعی بر آن داریم تا با تجمیع و یکپارچه کردن این منابع یک سیستم مولد ایجاد کرده و بر این توان بیفزاییم.

پرداخت 97 میلیارد ریال از منابع صندوق به دانشجویان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان با بیان اینکه توسعه خدمات قرض‌الحسنه‌ای  جهاددانشگاهی از اهداف اصلی راه‌اندازی این صندوق است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 فقره تسهیلات دانشجویی از منابع صندوق به دانشجویان در سراسر کشور پرداخت شده و همچنین از ابتدای تأسیس صندوق تاکنون 19 هزار و 500 مورد تسهیلات و 97میلیارد ریال از منابع این صندوق پرداخت شده است

انواع تسهیلات و خدمات صندوق 

دکتر علیگو یادآور شد: صندوق تسهیلات خود را در قالب تسهیلات عادی دانشجویی، ضروری، اضطراری، ازدواج، خرید تجهیزات علمی، پژوهشی، سفرهای زیارتی، وجوه اداره شده و خاص خیرین ارائه می دهد.

ارایه تسهیلات صد درصد قرض‌الحسنه به دانشجویان

وی با بیان اینکه هدف ما پرداخت تسهیلات به دانشجویان با تکریم و احترام و کمترین تشریفات اداری است، ادامه داد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی این صندوق از معدود سازمان‌هایی است که خدمت قرض‌الحسنه واقعی انجام می‌دهد و به دانشجویان تسهیلات صد درصد قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

عدم دریافت وثیقه مالی برای پرداخت وام

وی با بیان اینکه دانشجویان برای دریافت تسهیلات مجبور به داشتن سپرده طولانی مدت نیستند، اظهار کرد: به عنوان نمونه برای دریافت وام اضطراری، دانشجو با ارائه کارت دانشجویی می تواند تسهیلات خود را دریافت کند و هیچگونه وثیقه مالی از وی دریافت نمی شود،همچنین دانشجو می تواند با حداقل هزینه در صندوق سرمایه گذاری کند، چراکه ما بانک نیستیم و باید فرهنگ قرض الحسنه را ترویج دهیم.

منابع اصلی صندوق از خیرین تامین می شود

علیگو با بیان این مطلب که منابع اصلی صندوق از خیرین تامین می شود و بیشترین تعداد خیرین ما نیز از اساتید دانشگاه هستند، گفت: بر خلاف خیریه های دیگری که در کشور وجود دارد کمک بلاعوض از خیرین دریافت نمی شود و آنها می توانند با افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه از دانشجویان حمایت کنند.

عضویت حدود 20 هزار دانشجو در صندوق

وی با اشاره به سایر ویژگی های صندوق قرض الحسنه دانشجویان، اظهار کرد: از دیگر ویژگی های این حساب این است که خیرین در هر زمانی می توانند وجوه خود را برداشت کنند ولی تا زمانیکه وجوه ایشان در نزد صندوق است به دانشجویان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود. به عبارت دیگر برخلاف سیستم بانکی، منابع صندوق صرفا به صورت قرض الحسنه هزینه شده و در هیچ فعالیت اقتصادی دیگری سرمایه گذاری نمی شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دانشجویان در خاتمه با بیان اینکه هم اکنون حدود۲۰ هزار دانشجو عضو این صندوق هستند، تاکید کرد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان تنها برای رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاهیان تأسیس شده و از منابع  دانشجویی این صندوق به هیچ عنوان تسهیلاتی به کارکنان دانشگاه پرداخت نمی شود.

انتهای پیام


نظر شما :