دکتر ایرج فاضل:

از دانشجوی امروز خیلی آزادتر بودیم/مراسم بازنشستگی برای تمام اساتید برگزار شود

۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۸ کد : ۳۷۷۶ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
مراسم تجلیل از ۴ دهه تلاش ماندگار دکتر ایرج فاضل در حوزه سلامت و ارتقای دانش پزشکی با حضور وزیر بهداشت، دکتر ولایتی، دکتر مرندی، دکتر نوبخت و سایر اساتید و پیشکسوتان در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
از دانشجوی امروز خیلی آزادتر بودیم/مراسم بازنشستگی برای تمام اساتید برگزار شود

به گزارش ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ایرج فاضل در مراسمی که به مناسبت تجلیل از ۴ دهه تلاش ماندگار وی در حوزه سلامت و ارتقای دانش پزشکی با حضور وزیر بهداشت، دکتر ولایتی، دکتر مرندی، دکتر نوبخت و سایر اساتید و پیشکسوتان در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه امروز و در این مراسم تجلیل بسیاری از عزیزانی حضور دارند که یک عمر مورد ستایش بنده بوده اند و صمیمانه از حضور همه آنها قدردانی می کنم.

وی با اشاره به حضور چندین ساله در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: بنده بارها از روسای قبلی دانشگاه کتبا تقاضای بازنشستگی داشتم که این بار مورد استجابت واقع شد. به اعتقاد بنده بازنشستگی افتخاری واقعی است و از رییس دانشگاه سپاسگزارم که امکان بازنشستگی را برای بنده فراهم کردند.

فاضل با بیان اینکه هم اکنون در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارم، عنوان کرد: نیمه اول عمر بنده به طلبگی و نیمه دوم به طلبگی و کار گذشت. زمانیکه به پشت سرم نگاه می کنم خیلی افتخار نمی کنم اما خجالت هم نمی کشم، چراکه در این دوران هرآنچه در توان داشتم انجام دادم و می دانم که کم نذاشتم اگر هم کاری انجام نشده این نبوده که نخواستم بلکه حتما توان آن را نداشتم.

استاد پیشکسوت دانشگاه شهید بهشتی با بیان این مطلب که "عاشق ایرانم شعار نیست"، اظهار کرد: بسیاری از سالهایی که برای تحصیل در  خارج از ایران بودم حسرت قدم زدن در کشور را داشتم و زندگی در ایران را سعادت و افتخار می دانم. البته از آنچه امروز بر ما می گذرد راضی نیستم چراکه اگرچه کارهای خوبی انجام شده ولی ظرفیت بسیار بالاتر از اینهاست.

 

به عنوان یک دانشجو از دانشجوی امروز خیلی آزادتر بودیم

وی با اشاره به دوره دانشجویی خود، اظهار کرد: در آن دوره دانشجویان سرحال بودند و در داخل دانشگاه آزادانه تظاهرات می کردند. در دانشگاه کسی با ما کاری نداشت ولی آن ور میله های دانشگاه هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد. به عبارت دیگر به عنوان یک دانشجو از دانشجوی امروز خیلی آزادتر بودیم و در دانشگاه خیلی به ما خوش گذشت و پر بودیم از امید به آینده و کار.

استاد پیشکسوت دانشگاه شهید بهشتی همچنین با تعریف از طرح "سپاه بهداشت" به عنوان دوره پس از دوران دانشجویی، تصریح کرد: این طرح بسیارخوب بود چون افراد به دورترین نقاط کشور برای ارایه خدمت حاضر می شدند و به اعتقاد بنده تا نقاط محروم و دورافتاده را نبینی ایران را نمی شناسی.

وی همچنین با اشاره به دوران ادامه تحصیل برای اخذ تخصص در امریکا، به تفاوتهای موجود بین دو کشور از نظر قانونمندی و رعایت نظم و ترتیب اشاره کرد و گفت: پس از اخذ تخصص به ایران بازگشتم و در تبریز مشغول به خدمت شدم ولی مجددا بنا به دلایلی به امریکا بازگشتم و در نهایت بعد از پیروزی انقلاب مجددا به کشور بازگشتم که از همینجا باید از خانواده و فرزندانم به خاطر این رفت و آمدها معذرت خواهی کنم.

امروز در زمینه پیوند بی نیاز هستیم

وی با اشاره به برخی از خدمات صورت گرفته در دوران خدمت در حوزه پزشکی کشور، تصریح کرد: دوستان بیش از آنچه باید به دستاوردها اشاره کردند اما بنده می توانم به بحث پیوند در دوران جنگ به عنوان یک دستاورد بسیار بزرگ اشاره کنم کاری که در آن زمان تصورش ناممکن بود ولی خوشبختانه اجرایی شد و امروز در زمینه پیوند بی نیاز هستیم.

مراسم بازنشستگی برای تمام اساتید برگزار شود

دکتر فاضل در ادامه از مسئولان دانشگاه درخواست کرد که اینچنین مراسمی برای تمامی اساتید بازنشسته برگزار شود و در ادامه گفت: بازنشستگی یک افتخار بزرگ است و شایسته است که حداقل سالی دو بار طی مراسمی از اساتیدی که به مقام بازنشستگی نائل می شوند، به طور شایسته تقدیر به عمل آید.

جایگاه ما بالاتر از جایی است که امروز هستیم

وی با اشاره به استعداد و پتانسیل های کشور، عنوان کرد: معتفدم با وجود این نیروهای با استعداد و خلاق در کشور، جایگاه ما بالاتر از جایی است که امروز هستیم.

هرچه سریعتر مسائل و مشکلات خود را با دنیا حل کنیم

وی با تاکید بر آنکه باید هرچه سریعتر مسائل و مشکلات خود را با دنیا حل کنیم، اظهار کرد: نمی توان تا قیامت با دنیا در جنگ و جدل باشیم باید مسائل خود را حل کنیم چون حل شدنیست همانگونه که سایر کشورها حل کرده اند. باید با حل مسائل از این حالتی که همیشه نگران فردا هستیم درآمده و با امید به آینده و بهروزی زندگی کنیم.

روند خروج استعدادها از کشور معکوس شود

این استاد پیشکسوت دانشگاه شهید بهشتی با ابراز نگرانی نسبت به خروج جوانان مستعد از کشور، اظهار کرد: باید جاذبه ها در کشور بیشتر شود تا این روند خروج از کشور معکوس شود. ترتیبی حاصل شود که استعدادها به داخل کشور برگشته و برای پیشرفت کشور خودمان خدمت کنند.

دکتر فاضل در خاتمه با بیان اینکه همچنان در صورت نیاز در خدمت دانشگاه هستم، عنوان کرد: با این حال بازنشستگی را غنیمت شمرده و باز هم از رییس دانشگاه و وزیر بهداشت برای اینکه اجازه دادند که امروز را داشته باشم سپاسگزارم.

دکتر ایرج فاضل همچنین در کلیپی که طی این مراسم پخش شد در رابطه با بازنشستگی خود، عنوان کرد: به اعتقاد من بازنشستگی جزو افتخارات هر کسی است چراکه به این معناست که پس از سالها تلاش می توان با خیالی آسوده استراحت کرد.

پزشکان برای مریض حرمت و احترام قائل باشند

وی طی توصیه ای به پزشکان عنوان کرد: دانشویان علوم پزشکی و پزشکان باید برای مریض حرمت و احترام قائل باشند، توجه به کرامت انسانی مریض در هر حالتی واجب است چراکه بیمار با ناراحتی و درد به ما مراجعه کرده و پزشک باید با درک این شرایط آلامش را تسکین دهد، به گونه که حس کند پزشک به جز صلاح و مصلحت بیمار به دنبال چیز دیگری نیست.

دکتر فاضل در خاتمه با بیان اینکه به ایرانی بودن خود افتخار می کنم، گفت: افتخار می کنم که حاصل زحمات خود را در اختیار مردم کشور خودم قرار دادم. ما مملکت مستعدی داریم که اگر از تمام پتانسیل ها به نفع مطلوب استفاده شود می تواند بهترین کشور باشد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: دکتر ایرج فاضل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :