وزیر کشور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی سهم بسیار مناسبی در تولید علم ایفا می‌کند/ حمایت از ظرفیت و توانایی گسترده این نهاد

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۵ کد : ۴۰۰۹۲ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
وزیر کشور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی تاکید کرد: این نمایشگاه نشانه‌ای از ظرفیت و توانایی بسیار گسترده جهاددانشگاهی و پژوهشگران، محققان و مراکز وابسته به این نهاد است.
جهاددانشگاهی سهم بسیار مناسبی در تولید علم ایفا می‌کند/ حمایت از ظرفیت و توانایی گسترده این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سردار احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی امروز، 6 دی ماه در دومین روز نمایشگاه با حضور در بوستان گفتگو به بازدید از توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی پرداخت.

وی در این بازدید با اشاره به این که جهاددانشگاهی با داشتن دو دانشگاه و تعداد قابل توجهی پارک علمی و مراکز رشد امروز سهم بسیار خوبی در تولید علم ایفا می کند، گفت: این نمایشگاه نشانه‌ای از ظرفیت و توانایی بسیار گسترده جهاددانشگاهی و پژوهشگران، محققان و مراکز وابسته به این نهاد است.

وزیر کشور با تاکید بر این که در حوزه نفت فعالیت‌های گسترده و خوبی در جهاددانشگاهی انجام شده است، ادامه داد: بخشی از کارهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به ویژه در حوزه نفت و تولید مته‌های حفاری مهم و گسترده و دارای اهمیت تکنولوژیک است.

سردار وحیدی تصریح کرد: این نهاد در حوزه علوم انسانی نیز کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است و از قبل هم ارتباطاتی بین این نهاد و وزارت کشور وجود داشته که ما نیز این ارتباط را توسعه خواهیم داد و از حوزه های مرتبط با وزارت کشور در سطح استان‌ها، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان های وابسته به وزارت کشور حداکثر استفاده و حمایت را خواهیم کرد.

وی در رابطه با توانمندی جهاددانشگاهی اظهار کرد: کارهای این نهاد در تمام حوزه های انسانی و فنی، مهندسی، سخت و نرم بسیار ارزشمند و هم همه جانبه است.

وزیر کشور ادامه داد: زنجیره ای که در جهاددانشگاهی وجود دارد زنجیره ی مناسبی است، زیرا هم دانشگاه وجود دارد، هم مراکز رشد هستند و پارک و شرکت های دانش بنیان نیز وجود دارند که عرضه محصول نیز در ادامه این زنجیره است و آن را کامل می کند.

وی با بیان این که زنجیره تولید و عرضه جهاددانشگاهی خوب است و باید حمایت شود تا این زنجیره بهتر فعالیت کند، اظهار کرد: با قراردادهایی که این نهاد با وزاتخانه های مختلف امضا می کند تمام محصولات مورد نیاز وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف خصوصی و دولتی می تواند به کالا تبدیل شود.

گفتنی است، در ادامه وزیر کشور از بخش های مختلف این نمایشگاه در حوزه پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش آموختگان بازدید کرد.

کلید واژه ها: نمایشگاه 1400


نظر شما :