بازدید دانشجویان انجمن علمی سلامت در بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مرکز بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات (بایوفارم)

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۴ کد : ۴۰۹۸۵ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
دانشجویان عضو انجمن علمی سلامت در بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از پارک علم و فناوری البرز و مرکز بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات (بایوفارم) بازدید نمودند.
بازدید دانشجویان انجمن علمی  سلامت در بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از  مرکز بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات (بایوفارم)

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشجویان عضو انجمن علمی سلامت در بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف آشنایی با محصولات و خدمات مرکز بایوفارم از این مرکز بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات وابسته به پژوهشگاه ابن سینا بازدید نمودند.

گفتنی است؛ پارک علم و فناوری البرز از مراکز  نوآوری است که در راستای توسعه­ی فناوری و تجاری سازی در عرصه جامعه و دانشگاه به فعالیت می پردازد و خدماتی از قبیل استقرار، مشاوره، بازاریابی و تجاری سازی محصولات و خدمات، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و دوره‌های آموزشی، ارائه تسهیلات و... را ارائه می نماید. این مرکز در استان البرز به عنوان «قطب علم و فناوری» کشور فعالیت می­نماید.

مزرعه تحقیقاتی پژوهشگاه ابن سینا فعالیت خود را در قالب «مرکز خدمات تخصصی بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات» در پارک علم و فناوری البرز، از آبان ماه 1395 آغاز نمود. زمینه فعالیت مرکز در حیطه بیوتکنولوژی تولیدمثل و با هدف کاربردی و تجاری نمودن بخشی از دستاوردهای پژوهشی گروه جنین شناسی و آندرولوژی پژوهشگاه ابن سینا بوده است.

تولید اولین بره حاصل از لقاح خارج رحمی و اولین کارگاه شبیه سازی در حیوانات مزرعه ای و ارتقای دانش زیست فناوری تولید مثل در حیوانات از فعالیت های جمعی از موسسین این شرکت بوده، ضمن اینکه این شرکت برای اولین بار در کشور موفق به تولید جنین منجمد تعیین جنسیت شده گاو و ثبت آن به عنوان اختراع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گردیده است.


نظر شما :