رییس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی یکی از فرماندهان جهاد اقتصادی خواهد بود

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۰ کد : ۴۴۵۹۲ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در رابطه با نقش این نهاد در تحقق جهاد اقتصادی گفت: جهاددانشگاهی یکی از فرماندهان جهاد اقتصادی خواهد بود و باید فرماندهی یکی از ارکان اقتصادی را داشته باشد.
جهاددانشگاهی یکی از فرماندهان جهاد اقتصادی خواهد بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی امروز (سه‌شنبه 10 خردادماه 1401) در حاشیه مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به نقش این نهاد در تحقق جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از فرماندهان این عرصه خواهد بود و باید فرماندهی یکی از ارکان اقتصادی را داشته باشد.

وی بابیان اینکه امروز دغدغه و اولویت اول رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث جهاد اقتصادی است ادامه داد: مفاهیمی مثل علم و فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان که توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و تاکید ایشان بر موضوع تولید، یک مطلب را می‌رساند و آن این است که اولویت امروز ما اقتصاد است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین گامی را که در گام دوم انقلاب باید برداریم بحث اقتصادی است، ادامه داد: اگر بتوانیم خاک‌ریز اقتصاد، تولید، استقلال مالی و اقتصادی کشور را توسعه دهیم و قوی کنیم بسیاری از اتفاقات رخ خواهد داد ، زیرا بسیاری از معضلات فرهنگی،  ناراحتی‌ها و خستگی‌ها به دلیل معضل اقتصادی است.
دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین وظیفه جریان اقتصادی این است که دست‌به‌دست هم داده و حرکت کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه زمانی که اقتصاد کشور درست شود، فرهنگ، اخلاق و جامعه هم درست خواهد شد افزود: اینکه در دین‌مان این مقدار بر اهمیت کار کردن تاکید شده است و در احادیث نیز آمده که عبادت ۱۰ جز دارد و ۹ جز آن روزی کسب روزی حلال است، نشان می‌دهد که  کسب روزی حلال برای اقتصاد و معیشت مردم بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین احادیث زیادی در مذمت فقر بیان‌شده است، زیرا شکم‌گرسنه چیزی را متوجه نمی‌شود. درنتیجه هر کس دلسوز انقلاب و مدعی حمایت از رهبری، انقلاب و ولایت است اگر نتوانند در عرصه جنگ اقتصادی و جهاداقتصادی کاری کند فقط حرف توخالی زده است.


نظر شما :