در نشست آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا مطرح شد؛

آموزش‌های مبتنی بر صلاحیت با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گره خورده است

۰۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۴۵۱۶۵ پر بازدیدترین اخبار آموزشی تاپ خبر
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، در قالب سلسله نشست‌های علمی «آینده مشاغل و مشاغل آینده»، نشست " آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا " را روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱برگزار نمود.
آموزش‌های مبتنی بر صلاحیت با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گره خورده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ در این نشت حمید حمزه زاده، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید با بیان اینکه آموزش‌های مبتنی بر صلاحیت با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گره خورده است، اظهار کرد: "آموزش مبتنی بر صلاحیت" این مسیر را برای ما روشن می‌کند که دانشجو، استاد، فضای آموزشی، رشته‌ها و دوره‌ها، نحوه و میزان مشارکت و تعامل، فراگیر ورودی و فارغ‌التحصیل خروجی، باید چگونه باشد تا بتوان به نتایج مطلوب و مؤثر در زمینه حرفه‌ای مورد نظر دست یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به  بحث بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی ضمن خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور بحث بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است و این موضوع نشان می‌دهد که باید بحث احراز صلاحیت به معنای عام و صلاحیت حرفه‌ای به معنای خاص در فارغ‌التحصیلان و فراگیران مورد توجه جدی قرار گیرد و این موضوع، جز با تغییر رویکرد در سیستم‌های آموزشی به سوی برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌ها به‌صورت "آموزش مبتنی بر پیامد" و "آموزش مبتنی بر صلاحیت" محقق نخواهد شد.

حمزه‌زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده حرکت خوبی را برای توسعه دوره‌ها، رشته‌ها و مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان و دانش‌آموختگان آغاز کرده افزود: نتایج این نشست‌ها باید در بخش‌های مختلف آموزشی و به‌ویژه مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد و سیاست‌گذراران آموزش در سطح خرد و کلان، باید بدانند برای داشتن بیشترین بهره‌وری در آینده مشاغل و مشاغل آینده، چه مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی مورد نیاز است تا سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی بر اساس این اطلاعات و در مسیر تحقق این اهداف، حرکت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده گفت: آموزش مبتنی بر پیامد می‌گوید؛ برنامه‌های آموزشی قصد تربیت چطور انسانی را دارد؟ نیروی انسانی باید واجد چه صلاحیت‌هایی باشد و نیروی انسانی باید چه صلاحیت‌های پایه‌ای را فرا بگیرد؟ تا بتواند به عنوان یک نیروی کارآمد حداکثری در عرصه شغلی و حرفه‌ای خود ایفای نقش نماید.


نظر شما :