۱۲ دی؛ سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳ کد : ۵۲۲۳۶ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در۱۲ دی ماه سال ۱۳۶۷ به دبیری آقای دکتر علی اصغر فرشاد تاسیس گردید.
۱۲ دی؛ سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ سال 1369 آقای دکتر محمد مرادی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تا سال 1377 عهده دار این سمت بودند طی سالهای فوق امور فرهنگی و پژوهشی عمده فعالیتهای این واحد را تشکیل می دادند در این دوره طرحهای بزرگی نظیر تولید کیتهای تست قند خون، 6 پارامتری و سایرکیتهای مختلف آزمایشگاهی به اجرا درآمـد همـچنین سـاخت و تجـهیز موسسه معرفهای تشخیص طبی از دیگر فعالیتهای علمی این دوره بود.

در سال 1377 آقای دکتر محمد مهدی آخوندی جانشین آقای دکتر مرادی گردید و تا سال 1382 عهده دار این سمت بود. طی این دوره فعالیتهای واحد انسجام خاصی پیدا نمود از جمله می توان به تشکیل شورای آموزش جهت تقویت برنامه های آموزشی و همچنین تاسیس پژوهشکده ابن سینا اشاره کرد. از سال 1382 آقای علی اصغر هدایتی، که از سال 1378 معاونت فرهنگی واحد را بر عهده داشت، به ریاست واحد منصوب شد، پس از ایشان در سال 1387 آقای دکتر حیدری و از مهرماه سال 1390 آقای دکتر علیرضا آزادخانی ریاست واحد منصوب شدند و از بهمن ماه سال 1395  آقای دکتر علیرضا بهرامی  و پس از ایشان از آذر ماه سال 1399  آقای حمید حمزه زاده عهده دار ریاست این واحد شدند.

این واحد بر آن است تا در راستای ارتقای سلامت جامعه در حوزه های تخصصی طب سالمندی و سلامت روان و همچنین درزمینهٔ ارائه مهارت‌های میان‌رشته‌ای در حوزه سلامت، از مراکز برتر پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح کشور باشد.


نظر شما :