بازدید رییس جهاددانشگاهی از مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله/ کمک جهاددانشگاهی برای تامین نیازهای درمانی و توانبخشی این جانبازان

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۶ کد : ۵۴۴۳۰ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
در بازدید رییس جهاددانشگاهی از مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله بر کمک واحدهای پزشکی این نهاد در زمینه درمانی و توانبخشی به جانبازان این مرکز تاکید شد.
بازدید رییس جهاددانشگاهی از مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله/ کمک جهاددانشگاهی برای تامین نیازهای درمانی و توانبخشی این جانبازان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به مناسبت ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز و تکریم مقام جانباز با همراهی دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس، دکتر محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی و جمعی از مدیران ارشد این نهاد با حضور در مرکز توانبخشی ثارالله با جانبازان این مرکز دیدار و گفت وگو کردند.

 رئیس جهاددانشگاهی در این بازدید با اشاره به اینکه نگهداری از جانبازان کار بزرگی است، گفت: جهاددانشگاهی که مولود انقلاب است در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فنی و مهندسی کارهای خوبی انجام داده است و در تلاش هستیم تا تفاهم‌نامه ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد کنیم.

وی اشاره به ساخت وسایل مورد نیاز جانبازان در حوزه پزشکی و تخصص های خاص ادامه داد: پژوهشگاه رویان در زمینه ناباروری، پژوهشکده سرطان معتمد در زمینه غربالگری سرطان و دیگر پژوهشکده‌ها و واحدهای پزشکی جهاددانشگاهی در زمینه پزشکی می‌توانند با این مرکز همکاری کنند کار کنند.

دکتر نائینی با اشاره به زخم پوش های این نهاد بیان کرد: این زخم پوش ها می تواند برای این جانبازان بسیار مفید باشد. حتی می‌توان برا خانواده این عزیزان در زمینه آموزش کارهایی را انجام داد.

سید عباس موسوی سرپرست مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از چهار آسایشگاه در سطح تهران هستیم که مسئولیت نگهداری از جانبازان ضایعات نخاعی را برعهده دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ جانباز نخاعی در سطح تهران گفت: ۱۰۵ نفر آنها در این ۴ آسایشگاه نگهداری می شوند. آسایشگاه ثارالله از سال ۱۳۶۱ در اختیار جانبازان قطع نخاعی کمری و گردنی قرار گرفت و در حال حاضر جانبازی را داریم که از سال ۱۳۶۱ روی تخت قرار دارد.

سرپرست مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله بیان کرد: بحث فراموش شدن این عزیزان را بسیار آزار می‌دهد. جانبازان دنیای معرفت و علم هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ جانباز در این مرکز به شکل ثابت نگهداری می شوند که ۱۷ نفر آنها قطع نخاع کمری و هشت نفر قطع نخاع گردنی هستند. ۹۰ پرسنل در ۳ شیفت به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارایه می کند.

گفتنی ، در این بازدید مقرر شد تا در زمینه پزشکی و درمانی و توانبخشی واحدهای مرتبط جهاددانشگاهی امکانات و کمک های درمانی لازم را به این جانبازان ارایه دهند.


نظر شما :