رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

حمایت کمیسیون آموزش مجلس از جهاددانشگاهی/ تقدیر از دستاوردهای این نهاد در حوزه های مختلف

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵ کد : ۵۴۷۰۰ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جهاددانشگاهی را یکی از پیشگامان عرصه دانش بنیان کشور دانست و گفت: مجلس و کمیسیون آموزش کمک خواهد کرد تا حمایت خوبی از این نهاد صورت گیرد.
حمایت کمیسیون آموزش مجلس از جهاددانشگاهی/ تقدیر از دستاوردهای این نهاد در حوزه های مختلف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی که امروز (13 اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی خانه ملت برگزار شد عنوان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال و تأکیدات ویژه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، جهاددانشگاهی در کنار سایر شرکت‌های دانش بنیان موفق شد که سال گذشته رکورد گردش مالی 400 هزار میلیارد تومانی را ثبت کند که باید با حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان این حوزه را تقویت کرد.

وی  با اشاره به تشکیل 8 هزار شرکت دانش بنیان در کشور، جهاددانشگاهی را یکی از پیشگامان عرصه دانش بنیان کشور دانست و گفت: امروز شاهد دستاوردهای جهاددانشگاهی در این نمایشگاه بودیم که برای ما ارزشمند است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، ناباروری، مبارزه با بیماری‌‎های سرطانی، کیت جدید تشخیص شیمی درمانی و فعالیت‌ در حوزه سلول های بنیادی و حوزه های علوم انسانی، فرهنگی و قرآنی را از جمله اقدام‌های مثبت این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: قطعا جهاددانشگاهی در سال آینده بیش از پیش مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

دکتر منادی سفیدان با یادآوری فعالیت‌های مثبت پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی که منجر به تولد فرزند برای زوجین نابارور شد، افزود: این تلاش‌های پزشکی در راستای جوانی و افزایش جمعیت بوده و در کنار این اقدامات، جهاد دانشگاهی در حوزه صنعتی و کشاورزی نیز اقدامات بسیار خوبی برای اهداف اقتصادی کشور انجام شده است.

منادی سفیدان اقدامات جهاددانشگاهی را بسیار مثبت و کارآمد دانست و تاکید کرد: بعد از ۴۰ سال آینده روشنی را برای مجموعه جهاددانشگاهی پیش بینی می کنیم.

وی در پایان گفت: مجلس و کمیسیون آموزش کمک خواهد کرد تا حمایت خوبی از جهاددانشگاهی صورت گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» با هدف ارائه گزیده‌ای از دستاوردهای حوزه‌های پژوهش و فناوری؛ آموزش و کارآفرینی؛ تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگی جهاددانشگاهی از شنبه، ۱۳ اسفند تا سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی نمایشگاه مجلس ۱۴۰۱


نظر شما :