رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:

ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مؤلفه‌ی اساسی حفظ و بقای کسب و کارها

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۳ کد : ۵۶۳۴۵ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
همزمان با ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پیامی به‌مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را مؤلفه‌ی اساسی برای حفظ و بقای کسب و کارها اعلام کرد.
ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مؤلفه‌ی اساسی حفظ و بقای کسب و کارها

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حمید حمزه زاده رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مصادف با 8 اردیبهشت 1402، ضمن تبریک این روز به متخصصان و دست‌اندرکاران این حوزه، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را مؤلفه‌ی اساسیِ حفظ و بقای هر کسب‌وکاری برشمرد و هزینه‌کردن در این راستا را بهترین نوع سرمایه‌گذاری باهدف بهره‌وری سازمانی اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه سازمان‌ها به موضوع ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، گفت: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه عظیم ملی، با راه‌اندازی مرکز تخصصی HSSE و مدیریت خطر، در کنار خدمات متنوع تخصصی و فوق‌تخصصی مرتبط با حوزه سلامت، ایمنی، امنیت، محیط‌زیست و مدیریت خطر، در جهت تدوین و ارائه بسته‌های خدمتی مرتبط با سلامت شغلی کارکنان در محیط کار، تلاش‌های ارزشمندی را به طور ویژه برنامه‌ریزی و اجرا نموده و آماده ارائه این خدمت و هرگونه همکاری و مشارکت با صنایع و کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی و پژوهشی، مجتمع‌ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با حوزه HSE، است.

دکتر حمزه‌زاده در ادامه، افزود: روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاشگرانی است که با مهر و امید، روحیه‌ای سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر، در شرایط سخت و دشوار، رسالت سنگین حفظ سلامت شغلی افراد را بر دوش می‌کشند. جهادگرانی که با توان خود در این راه کوشیده و با تلاشی مضاعف در مسیر سلامت شغلی و حرفه‌ای جامعه به‌ویژه جامعه خدوم و زحمت‌کش کارگری، دست از هیچ کوششی فروگذار ننموده‌اند.

گفتنی است، هر ساله به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مصادف با 28 آوریل و مقارن با 8 اردیبهشت، شعاری از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) طراحی و عرضه می‌شود که شعار سال جاری (1402 شمسی و 2023 میلادی)، "محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی و بنیادی نیروی کار" تعیین شده است.


نظر شما :