قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی :

جهادگران جهاددانشگاهی بخشی از اقتدار علمی کشور را رقم زده‌اند/ شاخص‌های انتخاب جهادگران نمونه

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۲ کد : ۶۰۸۶۸ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به شاخص‌های انتخاب جهادگران نمونه گفت: خشی از اقتدار علمی کشور در عرصه‌های مختلف را جهادگران جهاددانشگاهی رقم زده اند.
جهادگران جهاددانشگاهی بخشی از اقتدار علمی کشور را رقم زده‌اند/ شاخص‌های انتخاب جهادگران نمونه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حسن فارسی قائم مقام رییس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی عصر امروز (دوشنبه ۱۶ مردادماه) در آیین گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی بیان کرد: امروز برای گرامیداشت ۴۳ سال خدمت خالصانه و جهادی جهادگران جهاد دانشگاهی گردهم آمدیم‌‌. جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی و پایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ستون‌های نظام علم و فناوری و فرهنگ در کشور شناخته می‌شود، گفت: این نهاد انقلابی نهادی مهجور، اما مقتدر و اقتدار آفرین است. بخشی از اقتدار علمی کشور در عرصه‌های مختلف را جهادگران جهاددانشگاهی رقم زدند که نمونه‌ای از مهمترین آنها زحمات مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و همکاران ایشان در پژوهشگاه رویان در حوزه پزشکی است، البته در عرصه‌های دیگر هم نمونه‌های موفقیت‌آمیز در جهاددانشگاهی داریم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خدمات خود را در عرصه‌های مختلف ارایه می‌کند، عنوان کرد: این نهاد متصل به صفاتی است که مقام معظم رهبری در صفت‌های جهاددانشگاهی و جهادگران فرمودند و بار اصلی آن بر دوش جهادگرانی است که سبب شدند تا جهاد دانشگاهی نهادی کم‌هزینه اما پرثمر و پربار باشد. جهادگران جهاد دانشگاهی با روحیه و فرهنگ جهادی تلاش کرده و به کشور خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در ادامه در خصوص نحوه انتخاب جهادگران نمونه تصریح کرد: فلسفه این مراسم تقدیر از جهادگران نمونه است و طی جلساتی که برگزار شد تلاش کردیم تا رویکرد کیفی داشته باشیم. در این رویکرد چند شاخص مدنظر بود که عبارتند از شفافیت در عملکرد و پاسخگویی، اهتمام به تنوع بخشی در منابع درآمدی، جانشین پروری، اهتمام به همکاری بین واحدی، تجاری سازی دانش فنی، توجه به اشتغال و کارآفرینی، بهره گیری هدفمند از فضای رسانه‌ای و مجازی، اقدامات فرهنگی شاخص و نوآورانه و توجه به اقتصاد فرهنگ که این شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف اضافه شد و برای اینکه تغییر و اصلاحی در آیین نامه انتخاب جهادگران نمونه داشته باشیم سعی کردیم رویکردمان کیفی باشد و رو به جلو حرکت کنیم، البته تغییرات اساسی در سال آینده در نحوه انتخاب جهادگران نمونه اتفاق خواهد افتاد.

دکتر فارسی تصریح کرد: امسال سعی شده به سه حوزه‌ روابط عمومی، حراست و ریاست که در دوره‌های گذشته مغفول مانده بود نیز بپردازیم و به هر یک از این حوزه‌ها سهمیه‌ای اختصاص یافت. همچنین نگاه ویژه‌ای هم به سازمان رسانه‌ای جهاد دانشگاهی داشته‌ایم. 

وی افزود: طی مکاتبات با سازمان‌های جهاد دانشگاهی حدود ۲۵۰ نفر به عنوان نامزد جهادگر نمونه به ما معرفی شد که در نهایت ۳۰ نفر انتخاب شدند و از آنها تقدیر خواهد شد، البته معتقدیم همه اعضای جهاددانشگاهی جهادگر نمونه هستند، اما باید هر ساله براساس شاخص‌ها افرادی به عنوان الگوهای حرکت جهادی معرفی شوند. 

رئیس ستاد بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم این حرکت جهادی و جهادگران به عنوان الگوهایی برای سایرین برای استمرار و تعمیق حرکت و فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند.


نظر شما :