مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ اصحاب رسانه برای ارتقای سلامت جامعه

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۱ کد : ۶۰۹۳۳ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های اصحاب رسانه برای ارتقای سطح سلامت جامعه، برگزاری مراسم "طنین خدمت" همزمان با روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی روابط عمومی دانشگاه و اصحاب رسانه برشمرد.
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ اصحاب رسانه برای ارتقای سلامت جامعه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم " طنین خدمت" به مناسبت گرامیداشت مقام راویان سلامت، همزمان با روز خبرنگار امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه با حضور دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، دکتر پاک آیین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر زالی رییس دانشگاه، اعضای هیئت رییسه دانشگاه، مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه وجمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد.

مژگان جزی زاد‌ه کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و خبررسانی رسالت مهم روابط عمومی است، دستاوردها و توفیقات روابط عمومی را مرهون تلاش همه همکاران این حوزه در دانشگاه و همراهی اصحاب رسانه عنوان کرد.

وی دستیابی به مرجعیت خبری در حوزه سلامت، مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کلان سلامت، حرکت در مسیر روابط عمومی دیجیتال و هوشمند و ارتقای سطح سواد سلامت مردم را از جمله مهمترین اهداف روابط عمومی دانشگاه برشمرد.

وی تحول در تولید محتوا، توسعه ارتباطات در فضای مجازی، تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی، گسترش تعامل با رسانه‌ها، راه‌اندازی مرکز افکارسنجی، مستندسازی و بهره‌گیری از ابزارهای نوین رصد اخبار را از جمله مهمترین راهبردهای روابط عمومی برای تحقق این اهداف عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه راه اندازی استودیو تولید محتوای چند رسانه‌ای، راه‌اندازی و‌توسعه تحریریه تولید محتوا، ایجاد ‌حلقه ارتباطی با اعضای هیئت علمی، راه اندازی واحد ترجمه اخبار در روابط عمومی، تدوین نقشه راه سالانه و‌ ماهانه براساس اولویت‌های نظام سلامت و توسعه تولیدات در فرم‌های مختلف را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در روابط عمومی دانشگاه برای تحول در تولید محتوا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تحریریه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس اولویت‌های نظام سلامت نقشه راه ماهانه و سالانه تدوین می‌شود، به استمرار تولید محتوای عمدتا آموزشی در سرخط‌های سلامت زنان، روان، کودکان، تغذیه، زیبایی، فوریت‌های پزشکی، باورهای غلط و همچنین تولیدات ویدیویی سریالی اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین معرفی خدمات و بخش‌های مختلف دانشگاه به عموم مردم را یکی دیگر از سرخط‌های تولیدات تحریریه روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز افکارسنجی در این دانشگاه در سطح کشور منحصر به فرد است، تاکید کرد: این مرکز تاکنون ۵۲ دوره افکارسنجی از حدود‌۱۰۰ هزار بیمار ترخیص شده از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه را انجام داده که آمارها نشان دهنده افزایش رضایتمندی بیماران نسبت به سال گذشته است.

وی برگزاری نشست خبری با حضور بیش از 45 رسانه‌ بین المللی در دانشگاه را در دوران کرونا، از دیگر دستاوردهای روابط عمومی برشمرد.

مژگان جزی زاده کریمی ادامه داد: راه اندازی سامانه  ۸۹۵۱۱ از دیگر اقدامات روابط عمومی دانشگاه برای تقویت ارتباطات برون سازمانی بود که از طریق آن به بیش از 52 هزار تماس تلفنی شهروندان در خصوص کرونا پاسخ داده شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سامانه به راهنمایی و پاسخگویی در مورد خدمات درمان ناباروری و باروری اختصاص خواهد یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه مستندسازی را از دیگر اقدامات روابط عمومی در طی سالهای پاندمی کرونا برشمرد و گفت: در این حوزه تاکنون 10 عنوان کتاب توسط روابط عمومی دانشگاه تالیف شده است  و برخی از این مستندات درحوزه درس آموخته‌های کرونا در سامانه مدیریت دانش به منظور بهره برداری مدیران با سطوح دسترسی مختلف بارگذاری شده است.

مژگان کریمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان یک دانشگاه ارتباط محور و ارتباط گستر فعالیت می‌کند و مخاطب محوری هدف اول ماست.

وی در ادامه به بازطراحی وبسایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این اقدام، به عنوان نخستین گام روابط عمومی برای اصلاح تاچ‌پوینت‌های ارتباطی مردم با دانشگاه انجام شد و دسترسی به تور مجازی برای معرفی ظرفیت‌ها و‌ امکانات مراکز درمانی، پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها، باشگاه خدمت، دفترچه تلفن و قابلیت جست و جوی پیشرفته از جمله مهمترین وجوه تمایز وبسایت جدید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه اجرای پویشهای مختلف با عناوین مشق مهر، نذر سلامتی، پاندمی امید، برگزاری جشنواره‌ها و‌همایشهای متعدد، وبینارهای آموزشی تخصصی، اجرای پروژه مدیریت دانش و راه اندازی کلینیک آنلاین را از دیگر اقدامات انجام شده در روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد.

مژگان کریمی با اشاره به جایگاه ممتاز سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مرجع اخبار حوزه سلامت،کسب مجوز پایگاه خبری با عنوان بهشتی نیوز از وزارت ارشاد را بیانگر عملکرد مطلوب روابط عمومی دانشگاه در حوزه اخبار و اطلاع‌رسانی و همچنین ارتقای سواد سلامت عموم دانست.

وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران روابط عمومی دانشگاه و اصحاب رسانه و خبرنگاران خاطرنشان کرد که روابط عمومی دانشگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین، درصدد اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف آموزشی پژوهشی و درمانی و ... در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و حوزه سلامت است.

وی خواستار اصلاح و بازنگری ساختار روابط عمومی‌های سازمانهای دولتی در کل کشور شد و گفت: اصلاح ساختار روابط عمومی‌ها و همراه شدن آن‌ها با تکنولوژی ها و ابزارهای نوین می‌تواند نتایج بسیار پرباری را رقم بزند.

مژگان کریمی همچنین یادآور شد که راه‌اندازی مرکز افکارسنجی در این دانشگاه می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر دانشگاههای علوم پزشکی جهت افزایش رضامندی خدمت‌گیرندگان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین به آمادگی دانشگاه برای برگزاری رویدادی در حوزه ارتباطات سلامت اشاره کرد و گفت: در چنین رویدادی می‌توان ضمن آموزش و معرفی تکنولوژیهای نوین ارتباطی برای روابط عمومی سازمانهای دولتی، گفتمان یک مشترک ایجاد کرد تا تمام سازمان‌های دولتی همسو با آن حرکت کنند.

 


نظر شما :