هشتمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSE برگزار شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۰ کد : ۶۸۷۴۸ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
هشتمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و اچ.اس.ای با رویکرد «برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی مدیریت وضعیت اضطراری و سامانه فرماندهی حوادث» روز نخست خود را در تاریخ شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در تهران و به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار نمود.
هشتمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSE برگزار شد

به گزارش ایسنا نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این کنفرانس باهدف گردهمایی مدیران بحران و اچ.اس.ای صنایع، معادن، دستگاه‌های اجرایی دولتی، بخش خصوصی، تأمین‌کنندگان فناوری و تجهیزات ایمنی و مدیریت بحران، کار خود را با ۱۲ سخنرانی علمی، ۱۲ کارگاه آموزشی، 3 پنل بیان تجربه‌ها، 3 میزگرد تخصصی، و 18 مقالهٔ شفاهی آغاز کرد.

دکتر مهدی زارع دبیر علمی این کنفرانس ضمن تأکید بر هدف برگزاری نمایش بیان کرد: «هدف اصلی برگزاری این همایش، گردهمایی متخصصان حوزه‌های مختلف سوانح، اعم از طبیعی و انسان‌ساخت در کنار هم است.»

این استاد دانشگاه ضمن محدود دانستن تعداد همایش‌های این‌چنینی در سطح کشور، افزود: «متخصصان حوزهٔ مدیریت بحران و اچ.اس.ای با حضور در چنین همایش‌هایی اغلب در فضایی قرار می‌گیرند که طیفی از تخصص‌ها را هم در بخش کاربردی و اجرایی، هم بخش علمی و دانشگاهی شاهد هستند.»

زارع در ادامه به هدف دیگر برگزاریِ این همایش خصوصی اشاره کرد و گفت: «قصد دیگر این همایش آن است که بین صنعت و دانشگاه پل بزند. زیرا از یک سو، شخصیت‌های آکادمیک و پرمطالعه و دارای پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی قرار دارند، و از سوی دیگر، کارشناسان ادارات مختلف هستند. اساساً این برنامه عملیاتی نمی‌شود، مگر هنگامی که از بخش اجرایی تأیید گرفته بشود.»

عضو وابسته شاخه زمین‌شناسی فرهنگستان علوم همچنین با ابراز خرسندی از امکان دیدار این دو گروه با هم در یک همایش سالانه و ایجاد فرصت آشنایی و همکاری اظهار کرد: «ایده‌های نو و مبتکرانه در این همایش شکل می‌گیرد و راهی برای آینده می‌سازد.»

وی ضمن اشاره به حمایت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از هشتمین دورهٔ این همایش اضافه کرد: «باتوجه‌به این‌که در بخش پژوهش‌های جهاددانشگاهی داور بوده‌ام، و به چشم اهمیتی را دیده‌ام که جهاددانشگاهی برای پژوهش‌های کاربردی در گستره کشوری قائل است، یکی از کارهایی که می‌تواند در پژوهشکده‌هایش اجرایی کند، سرمایه‌گذاری بلندمدت با چشم‌انداز پنج‌ساله، هم در بخش پرورش نیروی انسانی، هم توسعه زمینه‌ها و عملیاتی کردن بخش‌های مختلف مدیریت بحران و اچ. اس. ای، و هم ماژول‌هایی که صنعت و جامعه نیاز دارند مشارکت کند.»

به گزارش دفتر ایسنا در جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، از مهر سال جاری در این واحد جهاددانشگاهی دفتر HSSE و مدیریت خطر افتتاح شده است، که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه مدیریت بحران و خطر انجام داده‌است.

گفتنی است این همایش از 28 تا 30 بهمن ماه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نظر شما :