معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تنها راه برون‌رفت از موقعیت انقباض بودجه‌ای همدلی مسئولان و دانشجویان است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۶۹۰۸ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست هم اندیشی شورای مدیران معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها تاکید کرد: تنها راه برون رفت از موقعیت انقباض بودجه‌ای همدلی بین مسؤولان و دانشجویان است.
تنها راه برون‌رفت از موقعیت انقباض بودجه‌ای همدلی مسئولان و دانشجویان است

به گزارش ایسناواحد علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست مسیر شورای صنفی دانشجویان را مسیری مثبت و مطابق با استانداردهای مورد نظر برشمرد و گفت: پیشرفت کارها نشان از بلوغ فکری اعضای این شورا را دارد.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه شوراهای صنفی به این دلیل که از همه طیف‌ها و با آرا مستقیم دانشجویان انتخاب می‌شوند، جایگاه مهمی است؛ اظهار کرد: مهم‌ترین پل ارتباطی ما در حوزه‌های صنفی-رفاهی با دانشجویان، همین شوراهای صنفی است و امیدواریم این پل‌های ارتباطی مسیر خوبی برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های درست باشد.

وی ادامه داد: در این دوره شورای صنفی، کارگروه‌های متعدد در همه زمینه‌ها شکل گرفته و کارها کاملاً کانالیزه بیان و پیگیری می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد کار تشکیلاتی به درستی در آن صورت گرفته و این نکته مهم است که در کل مسیر، ریل گذاری صحیحی انجام شده است.

دکتر کدخدازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در «بیانیه گام دوم انقلاب»، اظهار داشت: در این بیانیه به کَرات تأکید شده که کار را باید به جوان‌ها سپرد؛ ما هم در معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، مسوولیت‌های متعددی را به خود دانشجویان واگذار کردیم. گرچه در بسیاری از فضاها، جوانان به تجربه بیشتری برای اقدامات خود نیازمند هستند، اما امیدواریم با همراهی مسؤولان این تجربه‌های مورد نیاز، تأمین شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش قابل توجه مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های این حوزه گفت: هنوز هم تا شناسایی تمام ظرفیت‌های موجود، مسیر طولانی در پیش است. باید در همه زمینه‌ها دو یا چند گروه فعال دانشجویی حضور داشته باشد تا از طریق تضارب آرا رقابت صحیح و متنوعی ایجاد شود.

دکتر کدخدازاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شما این است که تجربیات خود را به گروه‌های بعدی منتقل کنید، افزود: پرورش نیروهای توانمند اصلیترین وظیفه شماست و امیدوارم این مهم را جدی بگیرید.

وی در خاتمه با اشاره به شرایطی که در حوزه‌های اقتصادی کشور وجود دارد، تنها راه برون رفت از این انقباض بودجه‌ای را همدلی بین مسؤولان و دانشجویان برشمرد و اظهار داشت: امسال نیز سعی می‌کنیم تا همانند سال گذشته با ارائه گزارش شفاف عملکرد بودجه‌ای، میزان تخصیص هر کارگروه و تشکل‌ها را مشخص کنیم.

در ادامه این جلسه دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه به محورهای متعددی از جمله نقش این شورا در شکل گیری مسیر دوچرخه سواری خوابگاه امام علی (ع)، نقش و جایگاه شوراهای صنفی در ورود به مسائل مختلف، معوق ماندن امور مرتبط با حوزه‌های فنی و تأسیساتی خوابگاه‌ها، وجود بروکراسی در به نتیجه رسیدن برخی درخواست‌های موجود و… اشاره کرده و مدیران حاضر به بیان توضیحاتی در خصوص این موارد پرداختند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: گام دوم انقلاب فرهنگی


نظر شما :