شعار و روزشمار هفته ملی سلامت روان ۱۴۰۳

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۳ کد : ۷۶۵۲۶ پژوهش و فناوری تاپ خبر
هفته ملی سلامت روان ۱۴۰۳ (هجدهم تا بیست و چهارم مهرماه) با شعار «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» اعلام شد.
شعار و روزشمار هفته ملی سلامت روان ۱۴۰۳

به منظور افزایش آگاهی درباره مسائل مربوط به سلامت روان و کاهش انگ های اجتماعی مرتبط با آن، 10 اکتبر به عنوان روز جهانی سلامت روان نامگذاری شده است. این روز نخستین بار در سال 1992 توسط فدراسیون جهانی سلامت روان (WFMH) سازماندهی شد و اکنون در بیش از 150 کشور گرامی داشته می شود.

هدف اصلی روز جهانی سلامت روان، افزایش آگاهی در مورد مسائل بهداشت روان و بسیج تلاش ها برای حمایت از طرح های بهداشت روان در سراسر جهان است. این مناسبت جهانی در تلاش است گفتگو در مورد سلامت روان را تشویق نموده و رواج دهد، دسترسی به مراقبت های سلامت روان را افزون کند و اهمیت رفاه روانی را در جنبه های مختلف زندگی یادآور شود. افزایش آگاهی عمومی درباره مشکلات سلامت روان و تشویق افراد به کمک خواهی و حمایت از یکدیگر از دیگر اهداف روز جهانی سلامت روان است.

هر سال، روز جهانی سلامت روان بر موضوع خاصی تمرکز دارد که نشان دهنده چالش های فعلی مرتبط با سلامت روان است. موضوع امسال، «سلامت روان در محل کار» است که بر پیوند حیاتی بین محیط های کار و سلامت روان تأکید دارد. هدف این موضوع، رداختن به مسائلی مانند انگ، تبعیض، و شرایط بد کاری است که می تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

 

 

شعار هفته ملی سلامت روان 1403 (هجدهم تا بیست و چهارم مهرماه)، «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» تعیین شده و روزشمار این هفته نیز به شرح زیر می باشد؛

چهارشنبه 18 مهرماه: انگیزش و امید و بهره وری در محیط های کاری
پنجشنبه 19 مهرماه: تنظیم هیجان و نقش آن در تعاملات سالم در محیط کار
جمعه 20 مهرماه: سلامت روان در محیط کار زمینه ساز سلامت روان اعضای خانواده
شنبه 21 مهرماه: زمینه سازی مداخلات اجتماع محور سلامت روان در محیط کار
یکشنبه 22 مهرماه: تشخیص و مداخله زودهنگام اختلالات روان در محیط کار و افزایش بهره وری
دوشنبه 23 مهرماه: تحقق مسئولیت اجتماعی کلان پروژه های صنعتی با پیوست سلامت روان
سه شنبه 24 مهرماه: سازگاری با بازنشستگی و سلامت روان

 


نظر شما :