رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نخستین نشست هم اندیشی با دانشجویان:

تک‌صدایی با فلسفه دانشگاه همخوانی ندارد/رواج فرهنگ «گفتگو»راهکار مهم حل مشکلات و رشد فضای علمی

۰۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵ کد : ۷۷۶ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نخستین نشست هم اندیشی با دانشجویان بهشتی با تأکید بر رواج فرهنگ «گفتگو» در مجموعه دانشگاه، آن را راهکار مهم حل مشکلات و رشد فضای علمی و فرهنگی دانست.
تک‌صدایی با فلسفه دانشگاه همخوانی ندارد/رواج فرهنگ «گفتگو»راهکار مهم حل مشکلات و رشد فضای علمی

به گزارش ایسنا، دکتر آقاجانی در این نشست بر کلید واژه گفتگو در فضای دانشگاهی تأکید کرد و اظهار داشت: فضای دانشگاه، فضای گفتگویی چند سویه است. گفتگو نکردن یکی از مشکلات اصلی امروز جامعه است و موجب فاصله گرفتن گروه های جامعه از یکدیگر می شود. از برکات گفتگو، اطلاع طرفین از موانع و مشکلات و چالش های پیش روست که با تعامل رفع می‌شود.

وی افزود: دانشگاه جای تصمیم گیری جمعی است و تک صدایی با فلسفه دانشگاه همخوانی ندارد. دانشگاه مجموعه ای در هم تنیده از فعالان حوزه دانش است و واجد سطح بندی بالا و پایین نیست و این مجموعه باید با تعامل جدی موجب تضارب آرا و در نهایت حل مشکلات شود.  به عبارت دیگر، فرهنگ «گفتگو» باید محور رفع مشکلات باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های پیش روی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با امکانات آموزشی، بهداشتی و درمانی مأموریت های مهمی را در حوزه خدمات، تولید علم و تربیت نیروی متخصص در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارد که با مشارکت و دوراندیشی دانشجویان به عنوان یکی از ظرفیت های اصلی این مأموریت‌ها به مقصد می رسد.

وی با اشاره به دغدغه های مطرح شده توسط دانشجویان در این نشست، گفت: بسیار خرسندم که مسائل آموزشی دغدغه مهم و از اولویت های دانشجویان در طرح مسائل بود.

دکتر آقاجانی در خاتمه با اشاره به حضور دانشجویان و نخبگان علمی در جمع دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی آنان را بزرگترین سرمایه دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی بهتر و مسئولانه تر و تشریک مساعی خدمت رسانی بهتری ارائه شود.

مطالبه گری همراه با ارائه راهکار، ویژگی دانشجوی پویاست

دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در جمع دانشجویان در خصوص مسائل مطرح شده در حوزه آموزشی برنامه ها و اقدامات این معاونت را تشریح و با تأکید بر استقرار انضباط در اجرای تقویم آموزشی و دانشجویی بر هماهنگی با مجموعه وزارت بهداشت در این رابطه اشاره کرد.

وی ساده سازی فرآیندها و امکان پیاده سازی فرآیندهای الکترونیکی را راه برون رفت از بروکراسی دانست و از اجرای این برنامه در مجموعه معاونت آموزشی خبر داد.

دکتر ضیایی توسعه متوازن در فضا و برنامه های آموزشی را ضروری دانست و گفت: باید زیرساخت ها و امکانات را متناسب با ظرفیت های موجود افزایش دهیم. 

وی خطاب به دانشجویان، با بیان اینکه در کنار رشد فرهنگی و اجتماعی در فضای دانشگاهی، دانشجو به توانایی درک مشکلات و معضلات اجتماعی نیازمند است، مطالبه گری همراه با ارائه راهکار را از ویژگی های دانشجوی پویا دانست. 

دکتر ضیایی با اشاره به اهمیت استفاده از خرد جمعی در پیشبرد برنامه ریفرم آموزش پزشکی گفت: نقاط قوت و ضعف این برنامه در حال بررسی است و نظرات دانشجویان را در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها مشارکت خواهیم داد. دانشگاه روی نظرات دانشجویان حساب خواهد کرد.

مشارکت خیرین در توسعه فضاهای اقامتی و رفاهی دانشجویان

همچنین دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت مشارکت دانشجویان در عرصه های مهم علمی، فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: دانشجو باید با حضور مسئولانه خود همواره در کنار مسئولان دانشگاه به پیشبرد اهداف مهم علمی و فرهنگی کمک کند.

وی در ادامه به خواسته های دانشجویان در خصوص کانون های دانشجویی، فعالیت های علمی، هنری، اجتماعی و سیاسی توضیحاتی ارائه کرد وهمچنین از مشارکت خیرین در موضوع توسعه فضاهای اقامتی و رفاهی دانشجویان خبر داد.

دکتر کدخدازاده در پایان خود را متعهد به پیگیری مطالبات دانشجویان دانست و در خصوص نتایج این پیگیری ها در حوزه های مختلف گزارش کوتاهی ارائه کرد.

توسعه زیرساخت ها علیرغم شرایط دشوار مالی از اولویت هاست

همچنین دکتر شهرامی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست با اشاره به دغدغه های دانشجویان در خصوص فضاهای فیزیکی و سایر زیرساخت های دانشگاه، عنوان کرد: توسعه زیرساخت ها علیرغم شرایط دشوار مالی و تخصیص بودجه از اولویت هاست و در حال پیگیری و پیشرفت است.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست دانشجویان و نمایندگان تشکل ها و کانون های علمی و فرهنگی دانشجویی به بیان دغدغه ها و مسائل مدنظر خود پرداختند.

دانشجویان در این مراسم ضمن تقدیر از توجه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نظرات دانشجویان، خواستار حذف بروکراسی اداری، آغاز به کار انجمن های علمی، رفع موانع آموزشی، طراحی نقشه جامع راه برای فعالین فرهنگی، حمایت مالی از انجمن های علمیبرای شکوفایی استعداد دانشجویان، رسیدگی بیشتر به وضعیت خوابگاهها، ارائه تغذیه فکری به دانشجویان فرهنگی توسط مسئولین، بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان در بیمارستان ها، ضرورت گفتمان سازی و ادامه جلسات هم اندیشی در دانشکده ها، ایجاد تیم های ورزشی بزرگ، ایجاد کانون ها،  فضای فیزیکی و ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره در فضاهای متفرقه شدند.

گفتنی است که این نشست برای نخستین بار با حضور جمع کثیری از دانشجویان فعال حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب یازده کارگروه دانشجویی شامل انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان عدالت طلب، انجمن علمی، بسیج دانشجویی، رابطین فرهنگی خوابگاه ها و دانشکده ها، شوراهای صنفی، فعالان ورزشی، کانون های فرهنگی، کمیته دانشجویی مفدا، نشریات دانشجویی و همتایاران مشاور و با سخنرانی نمایندگان این کارگروه ها و بیان مطالبات دانشجویی در حوزه های مذکور برگزار شد.

انتهای پیام


نظر شما :