رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

باید صفات بارز شهید بهشتی را در دانشگاهیان ساری و جاری کنیم

۰۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۵ کد : ۸۳۵ فرهنگی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: باید علاوه بر توجه به توسعه علمی، از صفات برجسته شهید بهشتی در اداره امور و تربیت دانشجو و رشد روزافزون کشور استفاده کنیم و با برنامه ریزی صفات بارز ایشان را در اساتید و کارکنان دانشگاه ساری و جاری سازیم.
باید صفات بارز شهید بهشتی را در دانشگاهیان ساری و جاری کنیم

به گزارش دفتر ایسنا در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین یادواره راست قامتان جاودانه تاریخ که در این دانشگاه برگزارشد ضمن بیان این مطلب با برشمردن برخی از ویژگیهای شخصیتی شهید بهشتی و سیرو سلوک ایشان، اظهار کرد: دکتر بهشتی به امر دانش جویی و علم اندوزی توجه ویژه ای داشتند و همچنین همت والایی برای کسب دانش و تلمذ در ابعاد مختلف علم داشته و قدر و منزلت بالایی برای علم و عالم قایل بودند.

وی با اشاره به توجه شهید بهشتی به آموزش عمومی جوانان، عنوان کرد: مدرسه علم و دانش در قم که بنده در آن تحصیل کردم نیز در همین راستا توسط این بزرگوار تاسیس شده بود.

وی صبوری، صداقت و صراحت در کلام و آزادگی را به عنوان سایر ویژگی های شخصیتی دکتر بهشتی مطرح کرد و گفت: اتفاقات قبل و بعد از انقلاب و مواضع و برخورد ایشان در برابر اتفاقات سیاسی و اجتماعی نیز این صبوری را تایید می کند.

دکتر آقاجانی نظم در امور بخصوص در حوزه دانش را از دیگر خصوصیات دکتر بهشتی دانست و ادامه داد: سیره و منش شهید بهشتی مصداق کامل جمله" ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت" می باشد. مساله ای که امروز نیز در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور موضوع مهمی است ولی اینکه در عالم واقع تا چه میزان به آن پایبندیم مساله ایست که مردم و تاریخ درباره آن قضاوت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به سایر ابعاد شخصیتی دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریتی ایشان در عین اینکه فردی مهربان و عاطفی بودند در مدیریت بسیار جدی بودند، دو صفتی که به ندرت در کنار هم قرار می گیرند. همچنین در بحث کادرسازی و تربیت نیرو برای حوزه مدیریت و اداره کشور بسیار توانمند بودند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تشکیل و انتزاع دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: بعد از شهادت دکتر بهشتی دانشگاه ملی به شهید بهشتی تغییر نام داد و در حال حاضر دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی با این عنوان فعالیت می کنند و همین مساله مسئولیت ما را دو چندان می کند. البته خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همواره در قله های علم در سطح ملی و بین المللی خوش درخشیده  و در تولید علم و تربیت دانشجو نیز جایگاه خوبی دارد . با این حال باید این روند توسعه یابد.

همچنین دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، عنوان کرد: شخصیتهایی همچون امام راحل و شهید بهشتی جزو سرمایه های بزرگ فرهنگی این انقلاب بودند. باید از اندیشه های ناب آنها استفاده کنیم. اگرچه متاسفانه آنچنان که باید به منش و روش این شخصیت بزرگ پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: مسئولیت ما در معاونت فرهنگی این است که با برنامه ریزی فرهنگی و برگزاری سلسله جلساتی با مسوولین خانه موزه دکتر بهشتی ایدئولوژی و شیوه شهید بهشتی را به عنوان الگوی تمام عیار برای جوانان و اندیشمندان معرفی کنیم.

کدخدازاده در خاتمه با بیان اینکه شیوه زندگی و عاشقی دکتر بهشتی انگار برای امروز جامعه ما نگاشته شده است، عنوان کرد: مشکل دانشگاه امروز نداشتن دکترین است، به عبارت دیگر ما دانشجوی دکترا تربیت می کنیم  ولی دکترین نه، شایسته است که ما در دانشگاه شهید بهشتی دکترین عاشقی، آزادگی و شیفتگی برای خدمت را داشته باشیم و آن را به عنوان یک برنامه استراتژیک در سطح جامعه ساری و جاری سازیم .

همچنین دکتر محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 3 در این مراسم که در خانه موزه شهید بهشتی برگزار شده بود، عنوان کرد: شهید بهشتی شخصیتی با اندیشه و تفکرات ارزشمند و به روز بودند که امیدواریم این تفکرات با کمک دانشگاه شهید بهشتی به نسل های آینده منتقل شود.

به گزارش ایسنا، سومین یادواره راست قامتان جاودانه تاریخ به مناسبت بزرگداشت مقام شهید آیت الله دکتر بهشتی و واقعه جانسوز 7 تیر توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر ملوک السادات حسینی بهشتی فرزند شهید دکتر بهشتی، دکتر سید جلال ساداتیان  و دکتر اصغرنیا از یاران شهید بهشتی و از بازماندگان واقعه هفتم تیر، دکتر محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 3 و رییس، برخی از معاونان و حجت الاسلام فرهاد زاده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تندیس اهدایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خانه موزه شهید دکتر بهشتی رونمایی شد.

 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر آقاجانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :