آموزشی - آرشیو

در آستانه آغاز سال تحصیلی تشریح شد

دو تغییر مهم آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به مصوبات اخیر شورای گسترش از ادغام دانشکده بهداشت و سلامت، ایمنی و محیط زیست و همچنین تجمیع کلیه رشته های مدیریتی با تغییر نام دانشکده آموزش پزشکی به دانشکده مدیریت و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: پرهیز از فعالیتهای موازی و ادغام بخش های دارای فعالیتهای مشابه، ضمن حفظ هویت قبلی موجب بهبود عملکرد، تامین و حفظ منابع می شود.

ادامه مطلب

پذیرش ۳۶۵ نفر دستیار تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی این دانشگاه در سال جاری، گفت: امسال ۳۶۵ نفر در ۲۵ رشته تخصصی دانشگاه برای سال ۹۷ پذیرش شده‌اند.

ادامه مطلب
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دو نظام "آموزشی" و "سلامت" از هم جدا نیستند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگاه ویژه دستیاران تخصصی بالینی ورودی سال ۹۷ این دانشگاه با تاکید بر اینکه نظام آموزشی و نظام سلامت از هم جدا نیستند، گفت: نظام آموزشی در دل نظام سلامت شکل می‌گیرد و شما دستیاران بخشی از این نظام جامع سلامت هستید.

ادامه مطلب
رییس علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگاه آموزشی دستیاران جدیدالورود:

آزمون‌ها سطح تصمیم‌گیری و مهارتهای بالینی دانشجویان را به درستی نمی‌سنجد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگاه دو روزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ویژه دستیاران تخصصی بالینی ورودی سال ۹۷ با بیان اینکه متاسفانه آزمون‌ها و امتحانات هنوز سطح تصمیم‌گیری و مهارتهای بالینی دانشجویان را به درستی نمی‌سنجد، گفت: باید در این رابطه برنامه‌ریزی درستی تدوین و ارائه شود.

ادامه مطلب
ایران در آستانه بحران سالمندی/ ۱۰ هشدار و عامل خطر در بروز آلزایمر
مدیرعامل انجمن آلزایمر تشریح کرد

ایران در آستانه بحران سالمندی/ ۱۰ هشدار و عامل خطر در بروز آلزایمر

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران ضمن تشریح عوامل خطر در بروز بیماری دمانس و آلزایمر، در عین حال از تدوین "سند ملی دمانس" با هدف تشخیص زود هنگام، درمان مؤثر و کاهش ابتلا به آلزایمر در کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ولایتی در کارگاه آموزشی دستیاران جدیدالورود علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

مطالعه تاریخ علم پزشکی راهکار احیای اعتماد به نفس پزشکان ایرانی

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مطالعه تاریخ علم پزشکی را راهکار احیای اعتماد به نفس پزشکان ایرانی دانست و افزود: باید بدانیم که چه مقدار به این علم خدمت کرده و چه مقدار از علم پزشکی مدیون پزشکان ایرانی است، همچنین چه مقدار از فرهنگ غرب به علم پزشکی ما وارد شده است.

ادامه مطلب
تخصیص کل ظرفیت پذیرش امسال به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز
آخرین ظرفیت پذیرش دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

تخصیص کل ظرفیت پذیرش امسال به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سیاستهای دانشکده برای پذیرش دانشجو برای سال جاری، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه، امسال کل ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور به دانشجویان غیرشهریه‌پرداز تخصیص یافته است.

ادامه مطلب
آخرین آمار شیوع اتیسم در ایران/ راه‌اندازی "نظام جامع تشخیص و غربالگری اتیسم" در کشور
هر آنچه درباره اتیسم باید بدانیم

آخرین آمار شیوع اتیسم در ایران/ راه‌اندازی "نظام جامع تشخیص و غربالگری اتیسم" در کشور

یک متخصص اختلالات طیف اتیسم ضمن تشریح مهم‌ترین علائم این بیماری، بر ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جهت تشخیص و مداخله به‌هنگام این بیماری کرد.

ادامه مطلب
در گفت و گو با ایسنا تشریح شد

جزئیات برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال ۹۷

با آغاز پروسه اجرایی شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و دومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی از روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه، دبیر اجرایی آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت، ضمن تشریح آخرین جزئیات برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی سال ۹۷، از شرکت حدود ۴۵۰۰ داوطلب در این دوره آزمون خبر داد.

ادامه مطلب
درمان در ایران، ارزان‌ترین در منطقه/چگونه ۱۲۵ سال عمر کنیم؟/معضل قاچاق وتحریم نانوشته دارو
/۱/در میزگرد "پزشکی از گذشته تا آینده و چالش‌های پیش رو" مطرح شد

درمان در ایران، ارزان‌ترین در منطقه/چگونه ۱۲۵ سال عمر کنیم؟/معضل قاچاق وتحریم نانوشته دارو

بی‌شک یکی از مهم‌ترین داشته‌های بشر از دیرباز تا کنون مقوله "سلامت" بوده؛ هر چند خیلی اطلاعات دقیقی راجع به نگرش انسان‌های نخستین در مورد سلامتی و بیماری‌ها در دست نیست، ولی بر اساس همین اندک اطلاعات موجود در کتب تاریخی، بروز بیماری را به نیروهای ماورای طبیعی و خدایان نسبت می‌دادند و ابتلا به بیماری و یا بهبودی فرد را به ترتیب نتیجه خشم یا بخشش خدایان می‌دانستند. بر اساس منابع موجود تاریخی، پیدایش مفهوم پزشکی به پیش از ابداع خط توسط سومری‌ها نسبت داده شده که با گذشت زمان دستخوش تغییر و تحولات شده و به دوران یونان قبل از باستان می‌رسد.

ادامه مطلب