زندگی سالم - آرشیو

رییس دانشکده بهداشت و ایمنی خبر داد

راه اندازی "کلینیک خدمات طب کار" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات این دانشکده برای حضور فعال در سطح جامعه و حل معضلات بهداشتی، از برنامه دانشکده برای راه اندازی "کلینک خدمات طب کار" خبر داد.

ادامه مطلب
ارائه خدمات درمانی با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت در مرکز "امداد سالمندی" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

ارائه خدمات درمانی با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت در مرکز "امداد سالمندی" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

مدیر مرکز خدمات تخصصی طب سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به راه اندازی کلینیک جامع ارزیابی و پایش سلامت سالمندی و مرکز درمان در منزل سالمندی "امداد" در این واحد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: انجام ارزیابی‌های جامع سلامت سالمندی و خدمات عمومی و تخصصی پزشکی با اولویت سالمندان و با شعار تحقق سالمند سالم در این مراکز ارائه می‌شود.

ادامه مطلب

مدل ایرانی پیوند کلیه؛ تنها راه حل رفع یک بحران جهانی

دکتر ناصر سیم فروش پایه‌گذار "پیوند نوین و پیشرفته کلیه" که با راه‌اندازی شیوه نوین پیوند کلیه از فرد زنده غیرفامیل یا همان مدل ایرانی پیوند کلیه، علم پیوند ایران را به یک الگوی مورد توجه کشورهای دنیا تبدیل کرده است، با اشاره به مزایای پیوند کلیه از فرد زنده غیرفامیل، گفت: امروز مساله پیوند و کمبود کلیه پیوندی به یک معضل بزرگ جهانی تبدیل شده و بنابراین باید در کنار توجه به پیوند از مرگ مغزی، پیوند کلیه از فرد زنده غیرفامیل را نیز همچنان با قوت پیگیری و حفظ کنیم.

ادامه مطلب
با دستاورد جدید محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

طول عمر مبتلایان تومورهای لاعلاج مغزی افزایش می‌یابد

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجری طرح درمان تومورهای لاعلاج مغزی با اشاره به طول عمر پایین بیماران مبتلا به تومورهای مغزی، گفت: این روش ابداعی که برای نخستین بار در درمان این تومورها معرفی شده، علاوه بر افزایش طول عمر بیماران به ارتقای کیفیت زندگی مبتلایان نیز کمک می‌کند.

ادامه مطلب
در همایش "آموزش پزشکی مبتنی بر دستاورد با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری"عنوان شد؛

کسب مهارت‌های نرم، حلقه مفقود سیستم آموزشی کشور

مدرس دوره‌های MBA و DBA دانشگاه تهران با بیان اینکه دنیای پیرامون ما همواره در حال تغییر است، گفت: با توجه به تغییرات حاصل شده در دنیای تجارت الکترونیک، اگر همگام با این تغییرات حرکت نکنیم دچار مشکل می شویم.

ادامه مطلب

ترکیبات سرطان‌زای "آکریل‌آمید" در چه غذاهایی وجود دارد؟

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ترکیب "آکریل‌آمید" که در محصولات غذایی غنی از کربوهیدرات و در دماهای بالا به وجود می‌آید، گفت: گلیسید آمید می‌تواند با DNA واکنش داده و منجر به جهش زایی و ایجاد سرطان شود.

ادامه مطلب

چند راهکار برای ارتقای سلامت روان مردان

مدیرگروه سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت سلامت روان مردان ازنظر فردی، خانوادگی و اجتماعی، گفت: بهداشت روان یعنی تعادل در بروز و ظهور احساسات همراه با پذیرش واقعیات زندگی و ابراز رفتارهایی درست و منطقی در زمان مناسب.

ادامه مطلب

جذب کارآفرینان و ایده پردازان حوزه سلامت در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بهشتی با اشاره به پتانسیل جهاد دانشگاهی در زمینه کارآفرینی و کمک به مساله محوری در جامعه دانشگاهی، اظهار کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با برگزاری دوره های آموزشی HEALTH MBA در راستای مشاوره کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و همچنین فراهم آوردن بستر مناسب فعالیت، از حضور کارآفرینان و دانشگاهیان مستعد این حوزه دعوت به عمل آورده و از پروژه ها و ایده هایی با اولویت سالمندی به صورت ویژه حمایت می کند.

ادامه مطلب
رییس دانشکده فناوری‌های نوین علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان

رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.

ادامه مطلب
چرا مردان خود را "رویئن تن" می‌دانند؟

چرا مردان خود را "رویئن تن" می‌دانند؟

رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ذکر مهمترین علل کم‌توجهی مردان به سلامت خود، گفت: ویژگی‌های خاص دیدگاه مردان به مردانگی و باورهای غلط در این زمینه باعث نگاه متفاوت مردان به سلامت و مراقبت از خود شده است.

ادامه مطلب

طراحی اپلیکیشن هوشمند ملی «خودمراقبتی» از سوی وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزیر بهداشت از طراحی اپلیکیشن هوشمند ملی خودمراقبتی خبر داد و گفت‌: این اپلیکیشن خود مراقبتی که امکان اتصال آن به پرونده سلامت افراد وجود دارد، طراحی شده است و تا نیمه اول سال ۹۸ راه‌اندازی خواهد شد.

ادامه مطلب