زندگی سالم - آرشیو

آمار شیوع اختلالات جنسی در جامعه
در سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت خانواده" بررسی می‌شود

آمار شیوع اختلالات جنسی در جامعه

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت خانواده" با نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی روز سه‌شنبه ۴ تیر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
نشست مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و دفتر سلامت شهرداری برگزار شد
با هدف شناسایی نیاز سالمندان؛

نشست مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و دفتر سلامت شهرداری برگزار شد

با توجه به افزایش جمعیت سالمندان شهر تهران و اهمیت در نظر گرفتن موضوع سلامت روانی و جسمانی این قشر، نشست مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و دفتر سلامت شهرداری منطقه دو تهران با هدف اجرای برنامه های مشترک جهت ارتقا ی سلامت جسمی، ذهنی و اجتماعی گروه های سالمند در سرای محله شهرآرا برگزار شد.

ادامه مطلب
پژوهشگران مطرح کردند

اصلاح سبک زندگی، کلید غلبه بر کبد چرب

کبد چرب، یکی از معضلات امروز جوامع مختلف است که به دنبال استفاده نادرست از مواد غذایی و برخورداری از سبک‌های زندگی نامتعادل به وجود می‌آید. محققین کشور، برای دست‌یابی به روش و سبک صحیح زندگی که به کاهش این معضل می‌انجامد، پژوهشی را به انجام رسانده‌اند.

ادامه مطلب

لزوم تابوشکنی ازدواج سالمندان

فرماندار شمیرانات با ابراز تاسف نسبت به وجود فضای یاس، ناامیدی و افسردگی در تمامی حوزه‌های سنی به خصوص دوره سالمندی، عنوان کرد: در همین راستا بهزیستی و سایر ارگان‌های زیربط باید مساله ازدواج سالمندان را تسهیل کنند. به عبارت دیگر باید در حوزه ازدواج سالمندی تابوشکنی شود چراکه این تابو نه از نظر شرعی، نه از نظر قانونی و نه علمی قابل قبول نیست.

ادامه مطلب

۳ برابر شدن جمعیت سالمندان ایران طی سه دهه آینده

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با تاکید بر ضرورت تدوین دستورالعملی روشن برای تعیین و تفکیک وظایف هر ارگان در شورای سالمندی، گفت: در کشور ما طی ۳ دهه آینده جمعیت سالمندی ۳ برابر می‌شود که همین مساله اهمیت برنامه ریزی برای برخورد با این موضوع را دوچندان می‌کند.

ادامه مطلب
برای حل مشکلات سالمندی باید هرچه سریع‌تر وارد حیطه عمل شویم
رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی:

برای حل مشکلات سالمندی باید هرچه سریع‌تر وارد حیطه عمل شویم

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه شورای سالمندان شهرستان شمیرانات، عنوان کرد: اگرچه نمی‌توان به صورت ضربتی و ناگهانی کل تهران یا حتی منطقه شمیرانات را به شهر و منطقه دوستدار سالمند تبدیل کرد ولی می‌توان با بهره مندی از تمام پتانسیل‌های موجود و هم افزایی توان ارگان‌های مختلف اجرایی قدم‌های مؤثری برای حل مشکلات سالمندان برداشت.

ادامه مطلب
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات مطرح کرد

دود دخانیات، عامل بروز ۷۵ درصد بیماری‌های ریوی

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مصرف دخانیات به عنوان اولین علت قابل پیشگیری از مرگ و میر در دنیا، گفت: با مصرف دخانیات حدود ۴ هزار ماده سمی وارد بدن شده و تمامی ارگان‌های بدن دچار بیماری می‌شوند.

ادامه مطلب
رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی:

چرا باید دانشجوی پزشکی به هر قیمتی فارغ التحصیل شود؟

مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی از سال ۱۳۸۵ با هدف پر کردن خلاء اخلاقی موجود در جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور و با تمرکز بر اخلاقیات، فقه و حقوق پزشکی آغاز به کار کرد، رئیس این مرکز که از ابتدای تأسیس تاکنون ریاست آن را بر عهده داشته با ابراز تأسف نسبت به وجود گسست بین ارزش‌های اخلاقی و حوزه‌های علمی و انتقاد از نبود جایگاه مطلوب تنبیه و تشویق در نظام سلامت کشور، ضمن آسیب شناسی و ریشه یابی این معضل، بر ضرورت طراحی سیستم و چارچوب مشخص اخلاقی و تجدیدنظر اساسی در سیاست گذاری‌های اخلاقی نظام سلامت تاکید کرد.

ادامه مطلب
میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست دادند، گفت: این رقم در ایران حدود ۹۷ هزار نفر در همان سال ۲۰۱۷ بود.

ادامه مطلب
کاهش محسوس مصرف لبنیات در کشور / کوتاهی قد ایرانیان طی ۲۵ سال گذشته

کاهش محسوس مصرف لبنیات در کشور / کوتاهی قد ایرانیان طی ۲۵ سال گذشته

عضو هیأت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون از فرآورده‌های لبنی طی سال به صورت متوالی توسط وزارت بهداشت و معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام و در صورت وجود روغن گیاهی در فرآورده‌های لبنی اعمال قانون صورت می‌گیرد، گفت: باید برای گسترش استفاده از شیر و لبنیات فرهنگ‌سازی شده و دانش تغذیه‌ای مردم را افزایش داد.

ادامه مطلب