زندگی سالم - آرشیو

به همت گروه پژوهشی طب سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

کارگاه‌های آموزشی “ترویج فرهنگ خودمراقبتی و ارتقای سلامت سالمندان” برگزار می‌شود

به دنبال برگزاری جلسه ی مدیران گروه طب سالمندی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با مدیران سرای محله، از این پس با همکاری شهرداری منطقه دو تهران، کارگاه‌های آموزشی با موضوع تغذیه سالم، تغذیه بیماران دیابتی، بیماری‌های روحی- روانی و شاد زیستی و ارزیابی‌های جسمی حرکتی برای گروه سالمندان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
به مناسبت روز جهانی عقب‌ماندگی ذهنی مطرح شد

بستر حرفه آموزی و مشارکت اجتماعی افراد ناتوان ذهنی فراهم شود

عضو هیات ‌علمی گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی از مهم‌ترین مشکلات افراد ناتوان ذهنی در سطح جامعه، بر فراهم آوردن بستر حرفه‌آموزی و مشارکت اجتماعی این افراد در سطح جامعه تاکید کرد.

ادامه مطلب

مهمترین نکات برای صرف ناهار سالم و ایمن در محل کار

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با ارائه نکاتی مهم در رابطه با صرف ناهار در محل کار، ترکیب ضروری غذایی ناهار، نحوه صرف ایمن و سالم غذا در محل کار و برخی نکات برای کسب بهترین بهره از غذا در محل کار را تشریح کرد.

ادامه مطلب

همکاری مشترک جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و صندوق بازنشستگی کشور

در نشست سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه مدیران این معاونت با مدیرکل اجتماعی و فرهنگی صندوق بازنشستگی کشور ضمن معرفی فعالیت‌ها و خدمات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی در حوزه سالمندی، مقدمات همکاری مشترک این دو بخش فراهم شد.

ادامه مطلب

ضرورت تببین راهکارهای تمدید گواهینامه رانندگی سالمندان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه جمعیت سالمندی کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: این مساله اهمیت توجه و تلاش همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف بهداشت، درمان و اقتصاد در حوزه سالمندی را دوچندان می‌کند.

ادامه مطلب
رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری در آستانه کنکور مطرح کرد

مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش ممنوع/۳ عامل تأثیرگذار بر عملکرد ذهنی کنکوری‌ها

رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دلایل بروز استرس و اضطراب در افراد و به ویژه داوطلبان کنکور و دانشجویان در ایام امتحانات، اظهار کرد: خواب، تغذیه و ورزش ۳ عامل تأثیرگذار بر کنترل استرس و عملکرد فردی است که برنامه ریزی مناسب در این راستا به بهبود عملکرد ذهنی افراد کمک زیادی می‌کند.

ادامه مطلب
"بیورزونانس" دانش مورد تایید سازمان‌های فضایی/بودجه کافی برای تحقیقات حوزه علوم جدید وجود ندارد
پایه‌گذار دانش "بیورزونانس" در ایران در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

"بیورزونانس" دانش مورد تایید سازمان‌های فضایی/بودجه کافی برای تحقیقات حوزه علوم جدید وجود ندارد

"بیورزونانس" یا تشدید زیستی شاخه‌ای از علم فیزیک بوده که با بیوفیزیک و مبانی کوانتومی فیزیک مدرن در ارتباط است. پایه‌های این دانش در سال‌های ۱۹۰۰ میلادی توسط دانشمندان برجسته‌ای مانند "نیکلای تسلا" و "لاخوفسکی" پایه‌ریزی شد و توسط "دکتر رایف" آمریکایی، "دکتر فوول" و "دکتر مورل" آلمانی توسعه پیدا کرد.

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدر است؟

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت مصرف آب روزانه مورد نیاز بدن، گفت: اهمیت حفظ این تعادل تا به آن اندازه است که چنانچه ۱۰ درصد آب بدن از دست رود، موجب اختلالات شدید در بدن می‌شود و اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد، مرگ رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

سلسله نشست‌های علمی با محور"مسائل جامعه سالمندی" برگزار می‌شود

جلسه مشترک جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با هدف اجرای سلسله نشست‌های علمی با محور"مسائل جامعه سالمندی" برگزار شد.

ادامه مطلب
راهکارهایی برای کنترل اضطراب کنکور/داوطلبان روزهای نزدیک به کنکور ساعت‌های طولانی مطالعه نکنند
در آستانه برگزاری آزمون سراسری، مطرح شد

راهکارهایی برای کنترل اضطراب کنکور/داوطلبان روزهای نزدیک به کنکور ساعت‌های طولانی مطالعه نکنند

یک متخصص روانپزشکی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و به دنبال آن افزایش استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان، راهکارهایی برای کنترل استرس و اضطراب کنکور ارائه کرد.

ادامه مطلب

همه چیز درباره «گرمازدگی»

گرمی هوا احتمال ابتلا به بیماری‌هایی که با گرما مرتبط هستند را افزایش می‌دهد؛ یکی از شایع‌ترین این بیماری‌ها گرمازدگی است که سه مرحله دارد و می‌تواند فرد را تا سر حد مرگ هم ببرد.

ادامه مطلب
دبیر علمی نشست نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی :

کمبود تستوسترون در همه مردان با علائم بالینی همراه نیست

دبیر علمی نشست "نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی" با بیان اینکه این مساله باید از دیدگاه‌های مختلف زیستی، روانشناختی و اجتماعی بررسی شود، گفت: اگر برای تعیین فاکتورهای تاثیرگذار در میل جنسی خانم‌ها یک ترازو را متصور شویم، تاثیر و وزن فاکتورهای زیست شناختی و پزشکی نسبت به فاکتورهای ارتباطی و روانشناختی در میل جنسی خانم‌ها بسیار کمتر است.

ادامه مطلب

راهکارهایی برای برقراری ارتباط صحیح بین زوجین

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به درمان‌های موجود برای مشکلات میل جنسی، با بیان اینکه اختلالات میل جنسی به طور کلی نتیجه تعامل ودرهم‌پیچیدگی عوامل متعدد بیولوژیکی و روانی اجتماعی است، گفت: چندوجهی بودن علل کاهش میل جنسی سبب می‌شود برنامه‌ریزی برای درمان مناسب نیز چندجانبه باشد.

ادامه مطلب
نظام سلامت ما بیمار محور است/حمایت از استارتاپ‌های سلامت روان
در اولین نشست "سلامت خانواده" مطرح شد

نظام سلامت ما بیمار محور است/حمایت از استارتاپ‌های سلامت روان

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نظام سلامت صرفاً به مسائل جسمی و بیماری محدود نمی‌شود، از برنامه جهاد دانشگاهی برای ایجاد شبکه‌ای از کارشناسان و صاحبنظران حوزه سلامت روان برای نقش آفرینی و حرکت در مسیر حل مشکلات اجتماعی و روانشناختی جامعه در ابعاد مختلف نظام سلامت خبر داد.

ادامه مطلب
گردش مالی بالای محصولات طب سنتی در دنیا/ لزوم توجه بیشتر به طب فراگیر
در اولین همایش "طب فراگیر، کارآفرینی و اشتغال" عنوان شد

گردش مالی بالای محصولات طب سنتی در دنیا/ لزوم توجه بیشتر به طب فراگیر

اولین همایش "طب فراگیر، کارآفرینی و اشتغال" از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با محوریت آروماتراپی (رایحه درمانی)، هومیوپاتی (پزشکی فرامولکولی)، بیوتراپی (زیست درمانی) و مارکتینگ و فروش با حضور اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

ادامه مطلب