اخبار دانشگاه - آرشیو

رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها مطرح کرد

بالا بودن میانگین مرگ‌های زودرس در ایران

رئیس نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران مرگ‌های زودرس یعنی مرگ‌های پیش از ۷۰ سالگی یکی از شاخص‌های مهم دنیاست که متاسفانه در کشور ما نسبت به میانگین جهان کمی بالاتر است و عمده‌ترین دلیل آن نیز چند بیماری اصلی مانند بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث و سرطان‌هاست.

ادامه مطلب
سرپرست دانشگاه خبرداد

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای برنامه جامع ۵۰۰ روزه می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نحوه ادامه برنامه‌های دانشگاه، تصریح کرد:‌ برنامه جامع ۵۰۰ روزه دانشگاه به صورت روزشمار تا دو ماه آینده ارایه می‌شود و از این پس به صورت دقیق و بر اساس همین برنامه پیش می‌رویم.

ادامه مطلب
وزیر بهداشت:

شاهد نشاط کافی در دانشگاه‌ نیستیم/حداقل تغییر را درمعاونت‌های وزارت بهداشت‌ودانشگاه‌ها داشتیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه شاهد نشاط کافی در دانشگاه‌ها نیستیم. باید تا دیر نشده از یاس، ناامیدی و دلمردگی بیشتر سرمایه‌های هر جامعه مانند دانشجویان و اساتید جلوگیری کنیم.

ادامه مطلب
با خرید شهرک ۴۴ هکتاری در منطقه نوبنیاد؛

ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجمیع می‌شوند

رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تکریم و تودیع خود با اشاره به بزرگترین پروژه تاریخ دانشگاه در جهت توسعه زیرساختها به خرید شهرک ۴۴ هکتاری از وزارت دفاع در منطقه نوبنیاد خبر داد و گفت: این پروژه از آبان ۹۶ آغاز شده و تلاش ۲ ساله آن امروز به بار نشسته است. بر این اساس برای پرداخت قسط اول وام گرفته‌ایم و به زودی تمامی دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و ستاد مرکزی دانشگاه بعد از ۳۳ سال در این محوطه عظیم تجمیع و مستقر می‌شوند .

ادامه مطلب

ماجرای نوشتن یک طرح ماندگار پزشکی در آبدارخانه

"روزی که به سرکار رفتم تمام اتاق‌ها پر بود، در اتاقی که آبدارخانه بود نشستم و متن طرح ادغام آموزش پزشکی در درمان را ظرف سه روز نوشته و به وزیر وقت بهداری رساندم"... "پزشکان و دانشجویان پزشکی، نیت پاک و خالص و طبابت در راه رضای خدا را مد نظر داشته باشند و مردم هم مطمئن باشند که پزشکان جزو صالح‌ترین اقشار جامعه هستند و زندگی خود را وقف بیماران می‌کنند".... این جملات بخشی از تاکیدهای دکتر سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی -استاد پیشکسوت و از چهره‌های ماندگار پزشکی کشور است.

ادامه مطلب
رییس مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های زنان مطرح کرد

شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان ایرانی/نقش قلیان در بروز سرطان‌های زنان

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتقای آگاهی و سواد سلامت بانوان و نقش این آموزش ها در پیشگیری از بروز بیماری‌های زنان، گفت:‌ بسیاری از بیماری های زنان از جمله سرطان ها و بیماری های عفونی با ارایه آموزش و ارتقای آگاهی افراد قابل پیشگیری است.

ادامه مطلب

۵ راهکار جهت پیشگیری از بروز کمردرد

یک فلوشیپ فوق تخصصی درد با تشریح نکاتی که در رابطه با پیشگیری از بروز کمردرد و آسیب‌های ستون فقرات باید مدنظر قرار گیرند، ‌ گفت:‌ همه انسان‌ها باید حداقل ۳۰ دقیقه از زندگی روزانه خود را به سلامت اختصاص دهند.

ادامه مطلب
عضو هیئت‌علمی گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد

اثرات خطرناک امواج الکترومغناطیسی تلفن‌ همراه روی مغز/نقش فناوری نانو در نفوذ به سد خونی مغز

عضو هیئت‌علمی گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شایع‌ترین بیماری‌های انحطاط نورونی آلزایمر، پارکینسون، مغز، MS و اثرات تابش‌های الکترومغناطیسی مثل تلفن‌ همراه بر روی مغز است. ما بارها درباره تاثیر تابش‌های الکترومغناطیسی گزارش دادیم اما لابی‌های غیر علمی وجود دارد که نمی‌خواهند این مسائل مطرح شود.

ادامه مطلب

دردهای مهمی که نباید نادیده گرفته شوند

رییس انجمن بررسی و مطالعه درد ایران با اشاره به اهمیت مبحث "درد" در علم پزشکی و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، اظهار کرد: درد یک حس تنها نیست که بتوان به راحتی آن را درمان کرد، بلکه با سایر ابعاد اجتماعی، روانی، روحی و جسمی بدن مرتبط شده و یک مساله چند بعدی است که باید همه جوانب آن دیده شود.

ادامه مطلب
راهکارهای ارتقای سطح سواد سلامت روان جامعه؛

برنامه‌های تلویزیون و سینما سطح‌بندی شوند

رییس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح برخی راهکارها در راستای ارتقای سطح سواد سلامت روان جامعه، اظهار کرد: سطح بندیِ مفهوم و محتوای برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و سینمایی بر اساس رشد شناختی و سن مخاطب یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت ارتقای سلامت روان جامعه است؛ چراکه بی‌توجهی به این اصول آسیب‌های جبران‌ناپذیری در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب
در انجمن تغذیه ایران دنبال می‌شود:

"بالینی کردن تغذیه"و"ساماندهی تغذیه ورزشی"

رییس انجمن تغذیه ایران همزمان با روز جهانی غذا ضمن تشریح مهمترین دستاوردها و برنامه‌های انجمن، از اقدامات صورت گرفته جهت "بالینی کردن تغذیه"، "ساماندهی تغذیه ورزشی" و برنامه‌ریزی جهت افزایش آگاهی و سواد سلامت تغذیه‌ای جامعه خبر داد.

ادامه مطلب
" توجه به درد قشر آسیب پذیر "؛ شعار روز جهانی درد

دَرد جدی و دلایل بروز آن را بشناسیم

یک فلوشیپ فوق تخصصی دردشناسی با اشاره به روز جهانی درد، گفت:‌ این روز بهانه‌ای است برای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به نشانه‌ها و علائم درد؛ چراکه اهمیت این موضوع تا آنجاست که بنابر آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی از هر پنج نفر یک نفر از دردهای مزمن شدید رنج می‌برد.

ادامه مطلب
/یادداشت مهمان به مناسبت روز جهانی "نانو فناوری"/

ضرورت رشد "نانو فناوری" کشور از زبان پایه‌گذار علم "نانو فناوری"

استاد حوزه علوم و فناوری نانوپزشکی محاسباتی تاکید کرد: نانو فناوری، نه فقط برای کشورهای صنعتی پیشرفته، بلکه بیشتر از آنها، برای کشورهای در حال توسعه نظیر ایران می‌بایست به مثابه یک اولویت درجه اول ملی تلقی شود.

ادامه مطلب
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

اختصاص ۱۵ نمره به رفتار حرفه‌ای دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از اختصاص ۱۵ نمره رفتار حرفه‌ای از ۳۰ نمره، توسط کمیته اخلاق مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی با تائید دانشکده پزشکی خبر داد و اطلاع رسانی دقیق به فراگیران، در این امر را ضروری دانست.

ادامه مطلب