اخبار دانشگاه - آرشیو

روایت رییس بیمارستان امام حسین(ع) از دوران سخت کرونایی؛

یکسال است که کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا، شب و روز ندارد

رییس بیمارستان امام حسین(ع) با بیان این که کرونا شرایط دشوار وپیچیده‌ای را برای کادر درمان ایجاد کرده، بحران کرونا را متفاوت توصیف کرد و افزود: مزمن شدن روند اپیدمی کووید ۱۹ چرخه ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی را در بیمارستان امام حسین(ع) متوقف نکرده است.

ادامه مطلب
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد

کلاهبرداری با "واکسن کرونا" و فروش اقلام دارویی در فضای مجازی

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی دو اطلاعیه جداگانه در خصوص فروش غیرقانونی اقلام دارویی در فضای مجازی و همچنین عرضه غیرقانونی هر گونه واکسن تحت عنوان "واکسن کرونا" هشدار داد.

ادامه مطلب
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

مهمترین نگرانی‌ها درباره جهش‌های اخیر کروناویروس و پاسخ‌ها

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح بیولوژی واریانت جدید کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) ، توضیحاتی در رابطه با اثربخشی آنتی بادی حاصل از عفونت طبیعی و یا واکسن در مقابله با واریانت جدید ویروس ارائه کرد.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عنوان کرد

شیب ملایم رو به کاهش آمار ابتلا در تهران/ کنترل کرونا نیازمند تعطیلی سراسری است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاههاست، گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش تردد ها و خلوتی شهر است.

ادامه مطلب

آلودگی هوا چهارمین علت مرگ‌های زودرس/اماکن دارای بالاترین احتمال ابتلا به کرونا

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره وضعیت آلودگی هوا در کشور و پیامدهای آن، گفت: بر اساس پژوهش مشترک دانشگاه و وزارت بهداشت مجموع سال‌های عمر از دست رفته به علت مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق آلاینده ها بالغ بر ۴۰۰ هزار سال برآورد شده است.

ادامه مطلب

تسهیلات اقتصادی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای مدافعان و حافظان سلامت

مدیر امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارایه خدمات متناسب با نیازهای مخاطبان را از اولویت‌های این مدیریت عنوان کرد و گفت: این تصمیم از آنجا گرفته شد که طبق نتیجه نظرسنجی که برای نخستین بار از طریق سامانه پیامکی این مدیریت انجام شده، ارایه خدمات و تسهیلات اقتصادی به عنوان اولویت نخست همکاران دانشگاه تعیین شد.

ادامه مطلب
هم‌زمان با چهارمین سالگرد حادثه‌ پلاسکو؛

وبینار "سلامت و ایمنی در سازه‌های پرتردد" برگزار می‌شود

دپارتمان سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهارمین سالگرد حادثه‌ پلاسکو، وبینار "سلامت و ایمنی در سازه‌های پرتردد" را بر اساس حوادث واقعی ثبت شده در ایران برگزار می‌کند.

ادامه مطلب

راهکارهایی برای مدیریت استرس ناشی از امتحانات مجازی در پاندمی کرونا

روانشناس مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استرس و اضطراب در ایام امتحانات را باعث کاهش عملکرد و عدم تمرکز دانشجویان دانست و به تبیین راهکارهایی برای مدیریت استرس در ایام امتحانات مجازی در پاندمی کرونا پرداخت.

ادامه مطلب

آلودگی هوا چه بر سر کودکان می‌آورد؟

سازمان جهانی بهداشت با اعلام این که آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامت کودکان و بزرگسالان تلقی می‌شود، هشدار داد: خطرات ناشی از آلودگی هوا به مراتب بیشتر از بسیاری بیماریهای ویروسی و عفونی برای کودکان زیر پنج سال است.

ادامه مطلب

آندوسکوپی و کولونوسکوپی را در اپیدمی کرونا به تعویق نیندازید

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بیمارستان طالقانی با بیان این که کولونوسکوپی و اندوسکوپی مهمترین راه برای تشخیص بیماری مهمی نظیر سرطان‌هاست، به تعویق انداختن این اقدامات تشخیصی در بحران کرونا را باعث صدمات جبران ناپذیری دانست.

ادامه مطلب

زالی تاکید کرد: ضرورت همگرایی دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت همگرایی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت و ایجاد علوم بین رشته‌ای، گسترش همکاری این دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی را یک مدل موفق تعاملی اعلام کرد.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در پایتخت مطرح کرد

کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور؛ مرهون اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، با اشاره به تاثیر اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی در کاهش میزان مبتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور به ویژه در پایتخت، در خصوص استمرار اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد.

ادامه مطلب