اخبار دانشگاه - آرشیو

وزیر بهداشت:

۹۹، سال سختی در حوزه منابع بود/ تفکری حسابگرانه توانست وزارتخانه را مدیریت کند

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی در رابطه با منابع بود، گفت: یک تفکر حسابگرانه توانست وزارتخانه را مدیریت کند وگرنه تردید نکنید که اگر با ولنگاری و بدون نگاه آینده نگر وارد دل کار می‌شدیم حتما زمین می خوردیم.

ادامه مطلب
یک متخصص اورولوژی مطرح کرد

مهمترین علل ناباروری در مردان/مشاغل تاثیرگذار در ناباروری

یک متخصص اورولوژی همزمان با هفته سلامت مردان با اشاره به مهمترین علل بروز ناباروری در مردان، بر غربالگری نوزادان پسر در بدو تولد برای شناسایی و تشخیص مشکلات احتمالی تاکید کرد.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکیدکرد

ضرورت مستندسازی فعالیت‌های آموزشی/رشد ۴۱.۵درصدی کیفیت مقالات دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های گروه های آموزشی متناسب با شاخص‌های رتبه بندی علمی دانشگاه (رعد) از نگاه وزارت بهداشت تاکید کرد.

ادامه مطلب

علایم کرونا تغییر نکرده است/مهمترین عوارض کرونا در مردان

یک متخصص عفونی با بیان اینکه تداوم روند افزایش موارد مراجعه به مراکز درمانی طی چند هفته اخیر می‌تواند منجر به بروز پیک بعدی اپیدمی شود، اظهار کرد: تا زمان وجود حتی یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهر و کشور نباید پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را رها کرده و نسبت به این بیماری ساده‌انگاری داشته باشیم، چراکه سرعت بالای شیوع و انتقال بیماری بارها ثابت شده است.

ادامه مطلب
در دومین جشنواره بیمارستان بهره‌ور؛

نسل پنجم سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی رونمایی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری «دومین جشنواره بیمارستان بهره‌ور» با محوریت مدیریت هوشمند بیماری کرونا در روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن به منظور معرفی و تجلیل از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مدیریت بحران کرونا خبر داد.

ادامه مطلب
در پاسخ به ایسنا تشریح شد

چرا باید سریع‌تر واکسیناسیون عمومی کرونا شروع شود؟

با آغاز واکسیناسیون عمومی بر علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور؛ سوالاتی درباره‌ چرایی ضرورت تزریق واکسن، میزان ایمنی و اثربخشی و اطمینان نسبت به انواع واکسن‌های کرونا، عوارض این واکسن‌ها، مزایا و معایب آنها نسبت به هم و همچنین زمان بازگشت کشورها به شرایط نرمال زندگی پس از آغاز واکسیناسیون، در اذهان عموم شکل گرفته که متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به این سوالات پاسخ داده است.

ادامه مطلب

کاهش آمار فوتی‌های کرونا با مراجعه زودهنگام مبتلایان به مراکز درمانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی را یکی از مهمترین چالش‌های درمان بیماران کرونایی عنوان کرد و بر آموزش و آگاه‌سازی عموم جامعه جهت مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی و همچنین غربالگری برای شناسایی سریع‌تر مبتلایان تاکید کرد.

ادامه مطلب

مهم‌ترین عوامل خطر سلامت مردان ایرانی

به گقته رئیس پنجمین کنگره سلامت مردان ، ۹۷ درصد مردان ایرانی در شیوه زندگی خود حداقل یک عامل خطر اصلی را دارند، ۵۰ درصد از مردان مبتلا به چاقی بوده، ۸۹ درصد تغذیه مناسبی ندارند، ۳۱ درصد فعالیت بدنی ناکافی، ۲۰ درصد مصرف روزانه سیگار و ۱۸ درصد مردان فشار خون بالا دارند.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران:

در تولید تجهیزات حفاظتی کرونا به خودکفایی رسیده‌ایم

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه سیتاکس و افتتاح خط تولید نانوماسک سیتاکس_اپکس، گفت: خوشبختانه در حال حاضر نیازهای کمی کشور در حوزه تجهیزات حفاظتی مقابله با کرونا مرتفع شده است.

ادامه مطلب

پیک چهارم کرونا قابل پیشگیری است

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با بیان اینکه بروز پیک چهارم اپیدمی سرنوشت محتوم کشور نیست، در عین حال گفت: وضعیت فعلی اپیدمی در کشور ما بسیار ناپایدار و شکننده است، لذا عادی انگاری شرایط و تزریق امید واهی می‌تواند احتمال بازگشت اپیدمی به شرایط ناگوار پیک‌های قبلی را افزایش دهد.

ادامه مطلب

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که ۶۳ واکسن کرونا درحال طی کردن مراحل کلینیکال هستند، گفت: کارآزمایی‌های بالینی در این واکسن‌ها در حال انجام است و علاوه بر این تعداد، ۱۷۴ واکسن نیز در دنیا مرحله مطالعه مقدماتی و پیش از مرحله بالینی قرار دارد.

ادامه مطلب

سرطان حنجره در کمین مردان سیگاری/خشونت صدای دوهفته‌ای را جدی بگیرید

متخصص گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: در بررسی‌های اولیه خشونت صدای دوهفته‌ای در مردانی که سیگار مصرف می‌کنند سرطان حنجره تلقی می‌شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

ادامه مطلب