اخبار دانشگاه - آرشیو

زنگ خطر شیوع بیماری‌های منتقله از آب با شروع فصل تابستان

سرپرست آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به افزایش بیماری‌های منتقله از آب با شروع فصل تابستان، به ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسهالی و روده‌ای ناشی از آلودگی آب پرداخت.

ادامه مطلب
به بهانه هفته جهانی سلامت مردان مطرح شد

شایع‌ترین علل مرگ در مردان ایرانی

در بسیاری از مناطق دنیا، پیامدهای منفی سلامتی در بین مردان و پسران، همچنان بروز و شیوع بالاتری نسبت به زنان و دختران دارد؛ این در حالیست که چنین تفاوت‌های سلامتی مبتنی بر جنسیت توجه کمی در سطح ملی، بین المللی و یا منطقه‌ای از سوی سیاست گذاران و مسوولان بهداشتی دریافت کرده است.

ادامه مطلب
در مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت

سرمایه‌گذاری در صندوق مشترک سلامت با همکاری ۲ دانشگاه

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، بازگشت و تکیه بر دانش داخلی و منابع درون زا را شیرین‌ترین درس کرونا دانست و گفت: اتکا به دانش جوانان این مرزو بوم و توجه بیش از پیش به خرد جمعی بسیاری از نیازهای کشور را در زمینه مقابله با ویروس کووید ۱۹ مرتفع کرد.

ادامه مطلب

تاکید بر پیشگیری در مبارزه با کرونا

مدیرگروه بهداشت و پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با کرونا را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه برخی بیماری‌ها، ابعاد و عوارض بیرونی در نظام سلامت دارند، گفت: در بیماری کرونا مراقبت‌های دارویی و درمان‌های طبی دشوار و پرهزینه هستند. بنابراین بر پیشگیری بسیار تاکید می‌شود.

ادامه مطلب
عادات اشتباهی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

عادات اشتباهی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

مدیرگروه سلامت خانواده و تغذیه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و بخش مهمی از نیروی کار مولد در جامعه، بر ضرورت مشارکت و همکاری همه جانبه سازمان‌ها برای ارتقای سلامت مردان تاکید کرد.

ادامه مطلب
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد

لزوم مستندسازی اقدامات بهداشتی بهشت زهرا در بحران کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن اشاره به تلاش‌های مدیران و کارکنان سازمان بهشت زهرا در بحران کرونا، بر لزوم مستندسازی اقدامات این سازمان در دوران شیوع کووید-۱۹ تاکید کرد.

ادامه مطلب

چگونگی مصرف داروهای قلبی در اپیدمی کرونا

دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح چگونگی مصرف داروهای قلبی در دوران اپیدمی کرونا، گفت: توصیه می‌شود بیماران، داروهای قلبی را بواسطه احتمال ابتلای بیشتر و یا افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا قطع نکنند و همه داروها طبق روال قبل مصرف شود.

ادامه مطلب
۴ رهیافت‌ نانوفناوری پزشکی برای مقابله با کووید۱۹
پایه‌گذار علم نانوفناوری در ایران در پاسخ به ایسنا تشریح کرد

۴ رهیافت‌ نانوفناوری پزشکی برای مقابله با کووید۱۹

پایه‌گذار علم نانوفناوری پزشکی در ایران با اشاره به تاریخچه بروز و شیوع کرونا ویروس جدید، ضمن تشریح مباحثی از حوزه ویروس‌شناسی، ویروس‌های منشاء اپیدمی‌های مختلف در قرن حاضر، انواع گوناگون ویروس کرونا، ساختار ویروس کووید-۱۹ و نحوه اتصال آن به گیرنده‌های سلولی به عنوان پیش‌نیاز برای ورود به مبحث راهکارهای قطعی مقابله با ویروس کووید ۱۹، چهار رهیافت‌ متکی بر علوم و فناوری نانو در مقابله با این کرونا ویروس جدید را مطرح کرد.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران اعلام کرد

۹۹؛ سال سخت بیمارستان‌ها / چالش افزایش ۵۰ درصدی حقوق در مراکز درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تعیین مراکز درمانی این دانشگاه به عنوان خطوط مقدم مبارزه با کرونا و وسعت جمعیت تحت پوشش این مراکز، بکارگیری تدابیر مدیریتی توسط مدیران بیمارستان‌ها برای حفظ آمادگی و جلوگیری از فرسودگی و خستگی نیروهای انسانی و تجهیزات این مراکز را خواستار شد.

ادامه مطلب

افزایش بیش‌ از حد آلاینده‌ها طبیعت را به زانو در می‌آورد

دکترای تخصصی علوم محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براین که افزایش آلاینده‌ها به حدی که از توان طبیعت خارج شود، طبیعت را به زانو در می آورد، گفت: آلودگی آب، هوا، خاک و پسماندهای جامد خطرناک مانند ماسک و دستکش می‌تواند اثرات نامطلوب و ماندگاری را بر طبیعت داشته باشد.

ادامه مطلب
مدیرگروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

پالم در لبنیات ممنوع / هشدار نسبت به مصرف شیرهای غیر پاستوریزه

مدیرگروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور نسبت به مصرف شیرهای غیرپاستوریزه هشدار داد و در عین حال گفت: کودکانی که شیر مادر دریافت می کنند، در مقابل بیماری هایی همچون سرطان، ام اس و سایر بیماری‌ها مقاوم هستند؛ چرا که شیر مادر سرشار ازایمونوگلوبین‌های تقویت کننده سیستم ایمنی است.

ادامه مطلب

چرا استفاده از ماسک مهم است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر لزوم استفاده همه افراد از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا گفت: در این شرایط ماسک نمی‌زنیم که بیماری را نگیریم بلکه ماسک می‌زنیم تا اگر بیمار هستیم به سایرین منتقل نکنیم.

ادامه مطلب

استفاده بی‌رویه از مواد الکلی و گندزا، خطری جدی برای فاضلاب شهری

دکتری تخصصی علوم محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که نباید در استفاده از مواد الکلی و گندزدایی برای ضدعفونی کردن محیط زیاده‌روی شود، گفت: اختلالات ناشی از شوک مواد گندزدا در فاصلاب‌های شهری یکی از مهمترین پیامدهای استفاده بی‌رویه از این مواد است.

ادامه مطلب