رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

یک سوم متخصصین فعال وزارت بهداشت از دانش آموختگان این دانشگاه هستند

۰۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۱۵۵۴ پر بازدیدترین اخبار
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمار وزارت بهداشت در رابطه با فارغ التحصیلان دانشگاه، عنوان کرد: با نگاهی به آمار وزارت بهداشت متوجه می شویم که حدود یک سوم متخصصین و فوق تخصص‌های فعال در حوزه وزارت بهداشت از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.
یک سوم متخصصین فعال وزارت بهداشت از دانش آموختگان این دانشگاه هستند

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی در جمع دستیاران جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امروز ما در آستانه آغاز هفتمین دهه فعالیت دانشگاه شهید بهشتی قرار داریم، گفت: طی ۶ دهه فعالیت، حدود ۷۰ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف علوم پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۱۵ هزار نفر از این تعداد در دوره‌های پزشکی عمومی، داروسازی و دندانپزشکی و ۱۰ هزار نفر از مقاطع تخصصی و فوق تخصصی  دانش آموخته شده‌اند.

وی با اشاره به آمار وزارت بهداشت در این رابطه، عنوان کرد: با نگاهی به آمار وزارت بهداشت متوجه می شویم که حدود یک سوم متخصصین و فوق تخصص‌های فعال در حوزه وزارت بهداشت از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت دانشگاه از لحاظ آمار کمی و کیفی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در ۲۸۵ رشته مقطع، ۱۳ دانشکده و ۲۰ بیمارستان توسط ۱۴۰۰ عضو هیات علمی در حال آموزش هستند. همچنین با بیش از ۵.۵ میلیون جمعیت تحت پوشش، در مجموع از نظر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم.

وی با اشاره به ارتقای دانشگاه از لحاظ کیفی نیز، عنوان کرد: با وجود تحریم‌های موجود در زمینه تولید مقاله با ۳۶ درصد رشد کمی و ۴۹ درصد رشد کیفی با توجه به استنادات و ارجاعات جایگاه مطلوبی داریم.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه دانشگاه دیگر به دنبال رشد و توسعه کمی نیست، اظهار کرد: با این حال توسعه کیفی در ۲ گروه بالینی و غیربالینی به طور جدی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش مبتنی بر صلاحیت ‌های ششگانه مانند دانش پزشکی، مراقبت از بیمار، اخلاق پزشکی، مهارت ارتباطی و غیره در دوره‌های بالینی، ‌تصریح کرد: اولویت دانشگاه در دوره های غیربالینی حرکت به سمت فناوری، تولید و کارآفرینی است. به عبارت دیگر فارغ‌التحصیل PhD دانشگاه نباید به صورت آموزش برای آموزش (بازگشت به دانشگاه به عنوان هیات علمی) تربیت شود، بلکه باید در بازار کار به دنبال تولید فناوری و کارآفرینی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح پرونده الکترونیک در دانشگاه و ثبت الکترونیک اطلاعات بیماران در بیمارستان‌ها، خطاب به دستیاران جدیدالورود، اظهار کرد: اجرای طرح پرونده الکترونیک از حدود ۲ سال گذشته در بیمارستان‌های دانشگاه و در حوزه‌های مختلف پاراکلینیکی، تست‌ها، پاتالوژی، تصاویر پزشکی و غیره آغاز شده و با توجه به اهمیت و مزایای گوناگون این طرح، باید توسط دستیاران جدید نیز رعایت شده و مورد توجه قرار بگیرد.  

دکتر آقاجانی در خاتمه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت کرامت انسانی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خطاب به دستیاران ورودی جدید بر رعایت اصول اخلاق پزشکی و احترام به اساتید و پیشکسوتان دانشگاه تاکید کرد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :