در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

کارگاه عملی "درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر" برگزار می‌شود

۰۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۱۷۸۳ پر بازدیدترین اخبار پژوهش و فناوری
اولین کارگاه عملی "درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر" در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.
کارگاه عملی "درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر" برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، ابوحسن فرهنگ سردرودی، کارشناس پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مهارتی و تخصصی در این واحد جهاد دانشگاهی با هدف ارتقای سطح سلامت روان جامعه، ‌عنوان کرد: در همین راستا، اولین کارگاه عملی "درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر"  با هدف آموزش رویکردهای نوین طب فراگیر، ویژه پزشکان و فعالین این حوزه روز جمعه ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعریف "طب فراگیر"، اظهار کرد: طب فراگیر به  کلیه اموری اطلاق می شود که به درمان، بهبود وضعیت و افزایش کیفیت درمان کمک می‌کند. دراین شیوه بیشتر به علت بروز بیماری و استفاده از روش‌هایی همچون آروماتراپی، بیوتراپی، هومیوپاتی، یوگا، آیورودا، طب سوزنی، طب سنتی، معنویت درمانی و غیره در بحث تشخیص و درمان پرداخته می‌شود، به عبارت دیگر ابتدا علت بیماری بررسی شده و پس از آن با استفاده از روش‌های طب مکمل و طب رایج نسبت به درمان اقدام می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا کارگاه درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر مبتنی بر دو روش درمانی طب فراگیر یعنی هومیوپاتی (همسان درمانی) و آکوپانکچر (طب سوزنی) توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این کارگاه به صورت تئوری و عملی توسط دکتر احمد مهرافزا، عضو انجمن هومیوپاتی و فعال در حوزه درمان اعتیاد برگزار شده و فراگیران و شرکت کنندگان می‌توانند پس از آموزش برخی مطالب کلی، اقدام به کار عملی در حوزه‌های فوق الذکر کنند.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی "درمان اعتیاد با رویکرد طب فراگیر" ۱۲ مهر ماه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در انتهای کارگاه گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا می‌شود. همچنین  علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۲۲۷۳۹۸۹۱ و ۰۹۰۲۲۴۳۹۸۷۳  تماس بگیرند.   

انتهای پیام             


نظر شما :